dimecres, 6 de juliol del 2016

Grau dels Matxos


Aquesta tarda amb l'Ernest ens n'hem anat al Grau dels Matxos. A diferència de les altres vegades, hem anat per l'eix fins a Vic i hem arribat a la zona per baix. La pista és polsosa, però la resta és més còmode i un xic més ràpid... Queda apuntat!

Escric això bastants dies més tard, per tant la memòria ballarà força. Crec que hem començat fent la Dune (6a). La veritat és que la roca m'ha fet venir memòries de la saga...

A Dune, l'imperi de la sorra.

Després ens hem ficat a I Love NY (6b). Recordo que el pas dur és per entrar a la reunió, que queda molt a la dreta. Aquí cal enfilar-se més o menys recte fins agafar el canto invertit al sostre i anar-se movent cap a la dreta amb carinyo. La resta, ben guapa!

 A I Love NY. Tot normal, menys l'entrada a la R...

L'Ernest ha fet un intent a un 6c+ i jo m'he posat a la Zaga (6b). Entrada interessant i roma, una secció intermitja d'anar fent i uns passos amb més tensió quan el mur torna a redreçar-se. Ha sortit, però he estat una bona estona mirant-m'ho al mur final!

 L'Ernest provant una vieta. En el meu torn he fet la Zaga.

Després hem anat a El Senglar Estimbat (6b). Com a moltes vies, els graus ballen una mica... La via és ben curiosa. El principi és vertical i plaquero, amb algun pas on s'ha de tibar i allargar-se. Després s'aprofita la fissura i un xic més amunt s'aprofita més encara per superar el sostre que ens barra el pas. Quan s'ha superat el pas la via canvia i hi ha un tram senzill fins un darrer pas bloquero i dur on una caiguda significa trencar-se alguna cosa: l'assegurador no et veu, portes una vintena de metres i el pas difícil és per xapar la reunió. En fi, que jo hagués acabat la via uns 8 metres abans i hagués quedat rodona, no pas com ara. Ha sortit, però tirant-me a la cadena!

 Al tram bo del Senglar Estimbat. Més amunt, s'estimben escaladors...

Després ens hem posat a la MAT 2000 (6c). Després de veure l'Ernest m'hi poso des de sota també. Començament per l'esquerra de les xapes i cal flanquejar cap a la dreta des de ben amunt, com a mínim així ens ha anat molt bé. Després un tram tranquil i un alejillo important. Arribar-hi té el seu què, i cal posar-se bé per agafar un invertit ronyoset... Després s'han d'anar pujant peus, però quedes pilladet de mans: la fissura s'aprofita fins a un punt, però després... Total que aquí m'he penjat. Després de mirar-ho sí que ha sortit, però ho he trobat durillo, durillo!

A MAT 2000.

Després ens n'hem anat més a l'esquerra. L'Ernest em recomanava la Rodarocs (6b) després que ell fes la Regalim (6b+/c) però quan ha sigut el moment encara estava ocupada. Total, que li he fet un top-rope a la Regalim... i sort que ha estat en top-rope! Al desplom m'he fos i he pillat bastant: he baixat uns quants metres i he quedat separat de la paret, de forma que he hagut de tornar-hi refotudament fos! He acabat fent els passos, però petadíssim...

D'aquí ja ens n'hem anat, que hem col·leccionat unes quantes vies. Com sempre, algunes hauran d'esperar una nova visita...