diumenge, 20 de novembre del 2016

Matinal amb noves companyies


Feia temps que sabia que l'Àlex també escalava i fa uns dies havíem comentat que algun dia havíem de quedar per sortir plegats. Finalment, avui ha estat el dia! Les previsions de la meteo auguraven no se sap ben bé què, perquè han anat canviant força els darrers dies, però el dia ha estat prou bo. Avui també ha estat el dia que la Rosa ha tornat a tocar roca després de molt de temps... Així que, la Rosa, l'Àlex, l'Oriol, l'Anna i jo mateix hem posat rumb a Montserrat sud.

Per triar el lloc ha pesat força que tinguéssim una aproximació curta perquè els companys han de ser a dinar d'hora, així que hem decidir (tornar, en el meu cas) a can Jorba i com que buscàvem vies senzilles, hem fet cap al gronxador.

La Rosa, l'Àlex i jo hem començat fent la del Xavi (V+) mentre els altres s'han posat a La Fàcil (6a). Jo no havia fet cap de les dues i m'han semblat ben bones.

La del Xavi té la primera xapa a can pixa, cosa que no s'entén, especialment tenint en compte que després estan molt properes. Però aquesta era la moda dels '80... A les 3 primeres xapes s'hi troben passets fins on l'adherència no és la que era i que fan que t'ho hagis de mirar. Després es va posant més suau fins arribar a la reunió, comuna amb la fàcil.


A dalt, la Rosa i a sota l'Àlex a la del Xavi.

Quan hem acabat ens hem intercanviat. La Fàcil (6a) és més difícil sobre el paper, però a la pràctica és de dificultat similar i força més agraïda: hi ha cantets i foradets suficients, amb un parell de passets on potser s'ha de vigilar un xic més. En general, però, és més franca malgrat que els primers metres són bastant patinosos.


A dalt, jo mateix i a sota la Rosa fent La Fàcil.

Després ens hem mogut una mica: jo tenia ganes de tornar a provar l'Hora Violeta (6b) i els altres se n'han anat més a l'esquerra a una via que no sabem. El primer llarg de l'hora violeta m'ha tornat a posar tens: foradets bons, però peus patinosos fan que s'hagi d'escalar més tens del que tocaria en el primer llarg. Al segon m'ho he muntat millor que l'altre dia. Sabent on havia d'anar al primer crux m'ha sortit bé. Ara bé, al segon no tenia memòria i no he sabut llegir-lo correctament. A veure si recordo que he d'anar per l'esquerra, seguint uns peus bons, agafar la dreta en una pedra i buscar una bustieta ronyoseta per l'esquerra per pillar després una de no massa fonda però positiva que permet acabar de sortir de les dificultats! Avui només he fet un repòs, però encara hauré de tornar-hi. I de seguida he tornat a estar inflat. O soc jo o és que la via té més tela del que sembla...


 Jo mateix i l'Àlex més o menys al mateix lloc del primer llarg de l'Hora Violeta.

He deixat la corda passada en previsió de que haguéssim de tocar el dos ràpidament perquè calia controlar l'hora. L'Àlex ha fet el primer llarg i després de tastar una mica el segon hem anat de cara a recollir trastos i tornar a la city.

Hem fet només tres vies, però una bona colla de metres. Encara tinc molt feina per fer en aquesta zona, suposo que aniran caient algunes visites més... Avui hem estat de conya, a estones amb màniga curta, a estones amb un forro prim. I, malgrat que el pàrking estava a vessar de gent, aquí hem estat prou tranquils.