diumenge, 12 d’abril del 2015

Penya Senyal


Avui hem tornat a anar a Penya Senyal. En Pep encara n'hi tenia algunes per fer -i jo més encara! Hem començat per una de les primeres que es troben, la Saque (V+). És una via amb concepció clàssica: busca la debilitat de la paret fent ziga-zagues, tantes que gairebé val la pena fer-la de segon per no haver de patir massa desmuntant-la. Total, que s'hi ha posat en Pep i jo l'he feta en top-rope! L'inici és d'anar fent fins a un flanqueig on val la pena anar ben avall i no embolicar-se pujant massa. Després ve una bona fissura, després una placa de gotes d'aigua ben fina i, per acabar (hem anat fins dalt) un tram final força més senzill però divertit. Força bona!

En Pep a Saque...

... i jo a la mateixa via.

Baixant hem posat cintes a Nacha de Noche (6a+) i ens hi hem posat. Una via molt recomanable! Una via de continuïtat, amb passos agradables, amb el crux als volts de la segona xapa (crec) on hi ha una remada tibant d'un invertit de dreta. La resta, canto raonable, amb els plans en baixada típics de la zona, però molt guapa.

 A Nacha de Noche. En Pep...

... i jo.

Baixant d'aquesta poso cintes a la Niña de Puerta Oscura (6a). Com que el Pep no vol fer-la, m'hi poso després d'haver recuperat l'alè. Aquesta acaba on s'acaba el tram més vertical de la paret i m'ha semblat igual de difícil que la Nacha de Noche. El lloc a controlar és als volts de la segona xapa també, on cal anar a cercar algun canto fora de la fissureta que la caracteritza. Després més plans en baixada, dels que es deixen fer prou bé, i alguns moviments estètics. Molt recomanable també.

A la Niña de Puerta Oscura.

Diria que el Pep duia la Ganga (6c) com a projecte (secret, jeje) del dia. Puja pel V+ de The End is the Begin i acaba d'arribar a la R de la nostra buscant-se una mica la vida. Primer la provo jo en top-rope i em surt tota a la primera, amb un moviment aleatori, però. Baixant miro de trobar una altra alternativa i la trobo. Així que, després del torn del Pep en top-rope, m'hi poso des de baix. Entrada fineta un xic per l'esquerra. Després cal anar a buscar una fissureta i un forat estrany, on acaben entrant un parell de dits des d'on s'arriba a xapar la segona. Després un xic per la dreta a buscar un lateral i després una rebaba suficient per flanquejar fort i forçat a l'esquerra. Una vegada passats els peus s'agafa bon canto i es xapa còmodament. D'aquí, anar buscant fins trobar bons cantos a la dreta des d'on es xapa la darrera. D'aquí a la R hi ha una bona excursió que es pot minimitzar anant a buscar una xapa de la via de la dreta que vàrem fer l'altre dia. No és que el pas que queda sigui extrem, però no s'hi val a fallar!

Encadenant la Ganga!

La via m'ha sortit prou bé, serà que per això li diuen Ganga... Misteris sense resoldre, però que donen una injecció de moral, jeje. I amb aquesta al sac ens hem donat per satisfets per avui!