dijous, 26 de juny del 2008

Escapada a la Moretona


Aquesta tarda hem fet una escapadeta a la Moretona amb en Jortx: tant a ell com a mi el cos ens demanava un xic d'activitat.

Hem estat a l'ombra i amb un airet molt agradable. La zona, està magníficament explicada aquí, encara que no m'ha calgut pas mirar cap documentació: portava el guia amb mi!

Hem començat per la guerrillera (6a). Una via magnífica, amb bons cantos -si els trobes- que permeten fer-la amb certa comoditat.

Després ens hem ficat a el passarell (6a+) on a la meva darrera visita vaig necessitar un repòs al pas clau. Aquesta vegada, la tibada d'una regleta lateral amb la mà esquerra ha sortit i ha permès embutxacar-me-la.

D'aquí hem passat a una de les creacions d'en Jortx, la panolieta (6b). Té una entrada fineta, d'anar-s'hi posant bé fins arribar a un cantet raonablement bo per la dreta on es xapa la segona assegurança. Gràcies a la meva envergadura, sense haver de pujar gaire els peus, jo puc arribar a caçar un esperonet que, sense ser magnífic, resulta decisiu. Altres han de fer el pas pujant abans els peus... Després d'aquí, segon moviment dur, cal anar a un romet amb dretes on he fallat el primer cop. A la segona, ha sortit. La panolieta encara reserva una sorpresa al final, amb uns passos de mooolta finura moretonenca per arribar a la reunió.

Aprofitant l'envergadura al primer moviment dur de la panolieta

Després d'aquí ens hem posat a una altra creació d'en Jortx: la rebentagorgs (6c/+). Evidentment, jo en top-rope i be que l'he aprofitat! M'he penjat a cada pas! Es molt més dura i mantinguda que la panolieta. Hauré d'esperar un temps abans de ni tan sols somniar amb fer-la...