dilluns, 12 de setembre del 2016

Els Graus


Aquesta tarda ens n'hem anat als Graus, a buscar l'ombra del totxo de l'Òscar. Hem començat fent la Cala Luna (V) on en Ramon ha estrenat uns gats de fer via llarga, còmodes fins i tot per fer footing -sembla.

Després hem atacat l'Alguer (V+) on s'ha de saber veure la millor forma de sortir del pas sense patir-hi més del compte, cosa que hem aconseguit.

A la segona del dia.

A continuació la vista se'ns n'ha anat a Poema Menor (6a+) i m'hi ha posat sense pensar-m'ho massa. Més amunt ja m'ho he hagut de pensar més perquè hi ha un pas cabró que no he aconseguit veure d'entrada, després d'agafar la llastra amb dreta i aconseguir xapar ben forçat (i forçant massa). I això que fa algun temps l'havia fet i no recordo pas que em costés especialment! Avui, però m'he hagut de penjar i m'ha costat un munt veure la sortida que he acabat resolent per l'esquerra fins pillar un bolo bo amb la dreta. Deu ser la manera, però es fa estrany i il·lògic...

A Poema Menor.

Aprofitant que tenen la mateixa reunió hem fet Pásame el Cachirulo (6b), però en top-rope, a la vista de l'èxit anterior! I tot i això m'he hagut de penjar més d'una vegada! Està clar que Montserrat no es pot deixar de visitar amb assiduïtat si es vol anar mínimament bé. D'altra banda totes dues són vies bloqueres que havien vist graduacions força més altes en altres èpoques el que em fa pensar que potser no estamos tan mal... El Cachirulo té uns primers metres plaqueros que Déu n'hi do. Després, bon canto als primers metres de desplom i després ja s'ha d'apretar fort: alguna bustieta, alguna regleta, pujar peus i pillar una pedreta negra a partir de la qual ja es tranquil·litza...

Als primers metres de Pásame el Cachirulo.

I per acabar el dia, un Almogàver Tossut (V+). Aquest sí, sense entrebancs! I amb aquestes vietes fetes ens n'hem anat abans no es fes fosc.