dilluns, 22 d’octubre del 2007

I de postres... cargols

Aprofitant els darrers dies abans del canvi d'horari, aquesta tarda m'he escapat al Cargolaire amb en Jortx, que m'ha fet de company i de guia.

Hem començat pel sector esquerre, on jo no havia estat fins ara. Primer han caigut un parell de vies excel·lents, recomanades també per en Tati en el grau que em puc permetre: hem començat per Societat del Malestar (V+) i hem seguit amb la Solarium (6a). Dues vies molt recomanables, finetes, on cal posar-se bé per anar trobant els passos. Ambdues es deixen fer.

Després hem anat cap a La Barraca (6a), a l'esquerra de la zona on dissabte passat vàrem fer el diedre no tan facilet. La via comença anant a buscar un cantell bo per la ma dreta i a partir d'aquí té tendència cap a l'esquerra en una successió de passos finets on novament no cal tibar gaire sinó buscar el gesto adequat. L'arribada a la reunió, ara ja progressant en vertical, és probablement el tram més exigent.

A continuació, el plat fort del dia: En Jortx s'ha ficat a la Seca (6c), la via que queda a la dreta de l'Esperó Bufó. Primer l'ha muntat i jo he tingut l'oportunitat de fer-li un tast en top-rope. A l'alçada de la primera xapa hi ha un blocatge salvatge (almenys per mi) on cal anar a buscar un bon canto aproximadament a la vertical de la primera xapa. En lloc d'això, he estat intentant quedar-me d'un bec lateral amb l'esquerra diverses vegades amb resultats nuls. Finalment, ha calgut una tibada de cinta per poder ensumar la festa a la part superior. Aquí, totalment petat, els passos van sortint tot i que he reposat més que no pas escalat. Queda apresa per quan pugui controlar el blocatge del principi.
Després d'això, en Jortx, tot i que li feia mandra, li ha fet un atac i l'ha encadenat sense despentinar-se. Qui havia de dir que aquesta tarda acabaria sent tant profitosa!

Per acabar d'arrodonir el dia, hem acabat a La Tremenda (6b) que també m'ha sortit. I pensar que mentre me la mirava des de baix he estat temptat de fer-la en top-rope! Torno a marxar del Cargolaire amb un més que bon gust de boca.

8 comentaris:

Jortx ha dit...

Si no hagués sigut per La Seca, t'ho haguéssis polit tot posant cintes i sobrat!!

Ja està bé que ens haguem picat els dits :)

PGB ha dit...

Hey Pere, benvingut als blogs! (t'he descobert just avui). Amb tu ja som 3 Pere's bloggers! Qui ho diria quan normalment n'hi ha pocs :)

Deu ni do com apreteu pel Cargolaire! ;)

Petrus ha dit...

PGB: Vaja! Doncs ara em falta conèixer el tercer Pere!

Jortx: i tant que està bé picar-se els dits, si no seria avorridíssim! Ara ja tinc deures concrets :)

Ramon Maeso ha dit...

Bones Petrus,

i felicitats pel blog i les vies cargoloades...

Amb quatre dies La seca la farás per escalfar.

prova un talo dret abans de llançar amb dretes al canto/vira, després a l'espero amb esquerra i rebot a dins un canto inmens. Es pot empotrar el genoll esquerra i et quedes voalt de mans

salut

PD: Divendres 26, pase a Can Romu d'uns videos, a càrrec de Pere vilarassau, més info al meu blog o a la canromu.com. US HI ESPEREM!

Petrus ha dit...

Gràcies pel comentari, Ramon. La idea del taló dret sembla bona tenint en compte que has d'anar directament amb la dreta al canto/vira que dius.

Aquest dia el que vaig estar provant és d'anar amb l'esquerra a la part de baix de l'esperó però és molt dolent i no hi havia manera de quedar-s'hi. Després de varis intents vaig acabar tan petat que ja no veia res.

A part, bé havia de deixar alguna cosa pendent :)

Pel que fa a la projecció dels videos a canromu, a quina hora es considera que és "vespre" :) -vaja, a quina hora és el passi?

Ramon Maeso ha dit...

A LES 9 HORA "OFICIAL", je,je

més info al meu blog o a la web de canromu.com

US HI ESPEREM

salut

Jortx ha dit...

Ep! Ara m'he fixat que els noms de les vies de la placa negre els tens intercanviats!

Petrus ha dit...

Gràcies, Jortx. Arreglat!