dimecres, 9 de setembre del 2015

Una altra escapada al Revolt


Darrerament estem fent un intensiu de Revolt. El motiu no és altre que l'horari del Ramon, que obliga a buscar llocs amb aproximació nul·la per tal de poder aprofitar al màxim la claror. I també hi ajuda el fet de deixar-nos feina pendent, cadascú la seva...

Avui hem començat per la Portet Man (V). Diria que l'havia fet alguna vegada, però una cerca ràpida al blog no revela res... potser va ser quan encara no es coneixien els noms. En tot cas, és una via força més exigent del que suggereix el grau. Comença tranquila, ressegueix una llastra on cal fer bavaresa amb ganes i segueix un tram més finet on cal aprofitar la tècnica de díedre. L'arribada a la reunió és amb canto força millor. No oblidar-se de tibar del invertit de sota el sostre! Guapa.

A la Portet Man

Després ens hem posat a la Squamish (6a). Aquesta és força més fineta i cal anar movent-se a dreta i esquerra als llocs adequats. Després de la darrera xape té algun pas força delicat, on jo he anat a buscar un cantell al fil de l'aresta en un passet ben llarg. El Ramon, que també l'ha fet de primer ha trobat alguna cosa intermitja que a mi se m'ha escapat... Després, tot i que la R queda lluny de la xapa, la roca es torna més generosa. Tampoc no l'havia fet mai -sembla.

A la Squamish, buscant el canto que no hi és.

A continuació tenia ganes de treure'm l'espina de la Laia (6b). L'altre dia em vaig haver de penjar a la tercera xapa... Avui ha sortit perfecte i posant cintes. La clau d'avui: xapar creuat la tercera des d'un bon bec de dretes. Un canto d'esquerra bo i un bon peu rotant i baixant el genoll dret que ajuda a pillar una bústia bona i d'aquí un canto que permet sortir del desplom. En Ramon l'ha provat en top-rope i ha tret tots els moviments...

 A la Laia

Per acabar tocava al Ramon treure's l'espina de la Gos Malparit (6a). La faig primer per posar cintes. Cada vegada em sembla més dura i no és pas que m'hagi petat massa a l'anterior. Veritablement té unes bones tibades amb peus no massa bons -o encara no li he agafat el truc. El Ramon ha arribat més petat i s'ha fos aviat. Total, que encara queden deures pendents... Mentre jo he baixat he fet un tast a la Gosset Manyac (6c): des d'un bloc molt dubtós cap amunt la cosa pinta força bé. Ara, arribar-hi té un bon polvet. De fet, no he vist pas la forma de fer-ho, però tampoc no m'hi he esmerçat massa. Potser millor així, que no m'he hagut d'arriscar a fer baixar el bloc dubtós. A parer meu, no li faria gens de mal una bona sikada, perquè sona txungo, txungo.

Gos Malparit. Ben malparit, per cert!

Hem arribat els primers i hem estat els darrers de marxar. Entremig, tres cordades que també han vingut a gaudir d'una tarda ben agradable, amb una temperatura ideal, si bé al final hem hagut de posar-nos alguna capa extra!