dissabte, 10 de novembre del 2018

Carboneres


Avui no tenim gens clar on anar. La pluja ha estat caient darrerament i, tot i que avui promet treva, tenim dubtes... Finalment hem encarat el cotxe cap al Berguedà, però quan ens acostem a Berga veiem que la ciutat està coberta per la boira, i més amunt també. Ens acostem a Queralt i allà estem al caire de la boira i temem que aquesta comenci a pujar... Total que anem cap als Rasos, que així assegurem estar per sobre la boira, fins a Carboneres.

El company, en Jordi M. no hi ha estat mai. Jo hi havia estat una vegada fa molt de temps, tant que no està ni al blog, però sabia que hi havia vies noves. Avui no porto la guia perquè la idea no era pas acabar aquí fent esportiva, però finalment aconsegueixo que me les enviïn al mòbil i així ens situarem una mica. 

Abans de rebre la info, em poso a una via que té pinta de ser senzilla i la continuaré cap a dalt. Diria que hem combinat la President Evil (IV) i la És Millor un Ossu (6a). En aquesta combinació el més complicat és entrar a la reunió, en adherència guapa.

A la primera del dia.

Després hem fet la #7 fins dalt (6a). Aquí hi ha una entrada ja més interessant, una superació de sostret guapa i una placa final molt bona. Bona via!

Al sostret de la #7. Jo l'he encarat pel mig i surt igual de bé.

Després hem fet la Toc de Gràcia (6a) perquè és de les poques que estan seques. Pas bloquero a l'entrada i després té alguna xapa allunyada cosa que no s'entén gaire. Hi ha un pas curiós per superar el ressalt i després m'he quedat sense veure la xapa que queda a la dreta. Més amunt, xapes abundoses fins la R. Equipament una mica curiós en total.

Al ressalt desplomat de la Toc de Gràcia.

A continuació hem fet la veïna de la seva esquerra, Canta-les-hi (6a+). Entrada bloquera també (més dura que l'anterior) un pas durillo per superar el sostret i anar fent fins la reunió. Semblant a l'anterior però ben equipada.

Al moviments d'entrada de Canta-les-hi.

Després ens n'hem a anat cap a la dreta, on hi ha anat una cordada de tres i ens han dit que les vies estaven seques. Un d'ells és un escalador berguedà del que em sona el nom, però no el recordo ara que escric això. Ells estan a la dreta de tot i nosaltres ens posem a Bàrbara Trash (6b). Aquí hi ha una mica més de feina. Primer una zona on cal muntar-s'ho bé a uns metres de terra. Després una altra apretada -i aquesta forta- a la penúltima xapa, si no recordo malament. Aquí s'han de pujar peus en adherència, un xic per l'esquerra, i anar a agafar un bec invertit amb l'esquerra. Després, bavaresa amb bon canto. Ha sortit, però he hagut de desgrimpar un cop per veure la seqüència bona -i m'he inflat una miqueta.

Al crux de Bàrbara Trash.

A continuació hem fet la Drak Inerte (6a)+. Suposadament més senzilla que l'anterior, però m'ha semblat gairebé igual de difícil. Un parell d'apretades fan que t'ho hagis de mirar d'allò més bé. A la segona m'he quedat pillat sense poder xapar i he estat una bona estona movent-me a poc a poc fins trobar una pose acceptable. Després, anar fent fins la R.

A Drak Inerte.

La zona m'ha agradat força. Quan hi vaig ser fa temps em va semblar que les vies eren estranyes. Difícils i estranyes -i curtes. Les que s'han obert ara són raonables, xules i algunes de ben llargues. Penso que encara hi podré fer alguna altra visita! També m'han deixat un bon gust de boca, tot i que calia controlar la mullena en algun punt. I han sortit totes a vista, cosa que també s'agraeix! I el dia ha estat la mar de bé, tot i que feia fresqueta i al final s'ha tapat una mica...