dissabte, 16 de febrer del 2019

Visitant Abella de la Conca


Abella de la Conca és un dels indrets que no havia visitat encara. Avui, que disposàvem de més temps, li he proposat al Jordi d'anar-hi. Com que ell ja n'ha fet una bona colla, després de descartar per una banda i per altra ens acabem de posar com a objectiu la Remigius a la Serra de Carrànima. Més avall hi adjunto la ressenya del Luichy.

Passem de llarg el peu de via i acabem aproximant-hi per dalt. La via comença en una canal que passa una primera balma-cova i, uns metres més amunt, s'hi veu una xapa. Després una fissura en diagonal i al final s'hi veu alguna xapa més. Nosaltres hem estat dubtant una bona estona fins que més o menys ens ha anat coincidint alguna cosa.

La ressenya indica començar amb un pas d'A0 cosa que faig gustós. Després segueix una lleixa en diagonal, amb roca dubtosa on anem fent caure cosetes tant jo com en Jordi. Cal assegurar-se amb algun alien o friend xic. El flanqueig en diagonal a la dreta es va complicant i s'han de fer alguns passets ben guapos fins pillar la següent xapa. Després el tereny es posa vertical o més i cal fer alguna apretada. Entre les dues darreres xapes hi ha força aire i cal posar algun alien en posició força incòmoda (i cansada). Hi ha un passet dur just per xapar el darrer parabolt i he acabat força embotifarrat! Després ja s'agafa algun canto ben bo, tot i que no és senzill veure'ls des de sota. Arriba en Jordi que ha flipat amb la primera tirada i em cedeix la resta de la via.

Primer llarg, ben exigent.

La segona tirada comença interessant, però molt més senzilla que l'anterior. Poso un friend gros al principi i vaig tirant amunt en direcció a una cinta que penja d'un pont de pedra. D'aquí una mica a la dreta, superar un ressalt i anar per unes rampes fins al peu d'una placa compacte on hi ha una baga i uns parabolts més amunt. Aquí hi ha uns bons passos de finura, per acabar en diagonal a al dreta cap a un arbre on fem la R2.

Darrer ressalt abans de la R2 de la Remigius.

La tercera tirada és la dura de la via. Tiro jo també, enfilant-me un xic per l'arbre. Poso un tascó per pillar el primer parabolt i aviat veig que aquí no pujaré pas en lliure. La ressenya diu Ae i 6a, així que vaig fent en artificial. Crec que fins i tot he posat un friend perquè en lliure no m'ha semblat pas 6a ni de broma. Després toca sortir, però acabo fent-ho des de ben amunt de l'estrep! Uns passos tensos fins la següent xapa i baixo a buscar el pedal. Aquí em miro la resta de la tirada, que pinta del mateix estil. Això sí, fa 50 metres i jo en porto 15 com a molt... i després em tocaran dos llargs més que probablement no siguin regalats. Així que decideixo anar avall fins la R2 i des d'aquí anem flanquejant a la dreta fins a terra.

Per fer alguna activitat més mirem què hi ha a la vora i ens decidim per la Rip Kirby, ressenyada també al blog del Luichy. La ressenya, poc concreta com l'altra, també marca "V a 6a amb pas A0". Es veu un parabolt lluent al mig d'un ressaltillo i m'encamino cap allà. Fins aleshores es tracta d'anar fent, posant algun catxarro. El pas del ressaltillo me'l miro per l'esquerra, per la dreta i, després de bastants dubtes, l'ataco pel mig. Realment és una apretada només, però no és pas gens evident d'entrada! Després toca anar pujant fins un altre ressalt amb tres xapes. Com que no he gastat el pas d'A0 el faig a la primera xapa per pillar un bon canto. Realment no cal agafar-se però la caiguda és sobre repisa i no tinc ganes de gresca. Després hi ha uns bons passos ben tensos de tibar-li fins entrar a la reunió, un xic a la dreta.

Entrant a la primera reunió de la Rip Kirby.

Mentre assegurava al company jo m'anava mirant el segon llarg i anaven apareixent dubtes, però acabo posant-m'hi més o menys convençut. Hi ha una xapa visible des de la reunió i una altra uns 18 metres més amunt. La sortida de la primera xapa és prou delicada, cal decisió i anar a la dreta per una aresta on els peus s'han aguantat de miracle. Es xapa una baga que penja d'un arbret sec. A partir d'aquí, interrogants. Hi ha un pont de roca merdós que xapo en un primer moment, però després poso un camalot del #4 a la fissura de l'esquerra. Em costa decidir-me a fer un pas delicat, però al final el faig i vaig tirant mig en empotrament. Vaig pujant poc a poc i, quan estic en una posició una mica més còmoda, poso un #3. El parabolt queda ja només a uns 4 o 5 metres, però entremig hi ha terreny merdós i una barrera de pinxos de roser salvatge. Supero com puc aquests metres i finalment xapo el parabolt. Miro el que segueix i avaluo la situació. En tot cas, hauria de baixar a recollir els cams que he posat a baix perquè es veu una fissura ampla tot i que ara ja amb bona roca. I a dalt de tot, es veu un sostret fissurat on s'intueix que a sobre hi haurà la R2. No em motiva el pla així que deixo el segon maillon del dia i tiro avall.

Vista des del parabolt de mitja via.

No ha estat un bon dia, això està clar. Feia temps que no baixava d'enlloc i avui ho he fet a dues vies! El tros de la Remigius que hem fet està prou bé, però és més exigent del que sembla sobre el paper -tot i que amb això ja s'hi ha de comptar amb el segell Remi. A la tercera tirada s'ha d'anar mentalitzat per combinar lliure i artifo. Jo pensava que potser seria un tram de lliure i un altre d'Ae. A més, portava tot l'arsenal al damunt, per si de cas, i això tampoc no ajuda a intentar fer el friki. Veient la ressenya es podria pensar que el tercer llarg és un díedre, però durant un bon tros realment és pràcticament una placa. Més amunt no ho sé pas dir. Va mancar motivació.

A la Rip Kirby la cosa és una mica diferent. Aquí la motivació me la va treure el tram merdós que em vaig haver de currar fins al parabolt. Roca dolenta, vegetació,  empotrament i dubtes sobre si podràs posar algun catxarro no són un còctel que m'agradi. Una mica de sanejament no li vindria malament, així com uns treballets de poda... Segurament el tram que venia a partir d'on vaig baixar ja seria molt millor pel que fa a la roca. Però els dubtes sobre els catxarros que caldrien no van ajudar. Probablement calgui repetir algun friend gran, cosa que la ressenya no diu...

Les ressenyes, aquí sota:



Un altre dia tornarem per aquesta zona. A veure si em trec el mal gust de boca! Ni que sigui fent esportiva ;)