dimecres, 5 d’octubre del 2011

Tarda al Timbaler

Avui hem anat a fer una via blogger: la Francesc Sardans Fàbregas al Timbaler del Bruc. Crec que no havia fet cap via dels germans Masó, així que avui he estrenat agulla i autors.

Hem quedat amb en Toni i en Joan després de dinar i hem enfilat cap a peu de via. Aproximació ràpida i raonablement còmoda fins identificar el símbol "6Q" als primers metres de roca de la via. Ens posem els trastos i tira en Toni.

En Toni, tirant al delicat llarg número u.

El primer llarg comença terrós fins al primer pitó. Després la roca és mediocre i tenim uns passets força finets mentre hi ha els parabolts. Després el terreny es torna més amable fins la reunió.

Faig el segon llarg i gairebé m'embolico. No sóc conscient de portar una ressenya gairebé a escala 1:1 i el flanqueig i descens tan marcats a la ressenya gairebé em porten a la canal de la dreta :) De fet, s'ha de flanquejar un parell de metres i tirar amunt, en una roca molt mediocre on perilla tirar-te la casa al damunt. Sort que hi ha parabolts sovint. El llarg és curt!

Terreny dubtós a la segona tirada.

En Joan s'ha demant la tercera tirada i s'hi enfila. L'inici és delicat per terreny terrós. Quan s'arriba a la parella de pitons el terreny millora tot i que trobem alguna presa que belluga i restes de terra en algun forat. El primer tram de Ae es fa bastant còmodament en lliure. Després venen uns passos més suaus per arribar a la segona tira de parabolts d'Ae. Al segon s'hi arriba sense complicacions. Després d'agafar-m'hi per ullar la continuació m'hi poso i ho acabo treient en lliure. Cal anar buscant bé a esquerra i dreta i no surt res extrem. Després, rampa fins la reunió, llevat d'un tram més vertical protegit per un pontet de roca dels que just aguanten el pes de la cinta.

En Joan, sortint de les dificultats.

Jo mateix, lluitant.

Faig la darrera tirada. Els primers metres són un xic verticals però amb bon canto. El pitó el veig quan sóc per sobre seu i a l'esquerra: si volem xapar-lo hem d'anar força a la dreta sortint de la reunió. Poso un alien vermell en un llavi, més que res per no oblidar la tècnica, i tiro amunt. La reunió la faig en un parabolt a la boina que el timbaler té al cim.

La baixada, en horitzontal cap al Gerro, amb intuïció -masculina, això sí!

En resum, la via no és una meravella, especialment la primera meitat, que qualificaria de prescindible, però serveix per passar una estona tocant roca. El millor llarg, el tercer.

Arribats a baix encara tenim temps per fer un xic d'esportiva i ens posem a una vieta del Tambor gran (la de la dreta de l'aresta). Tira en Joan amb una mà a la galta, però està clar que no té el xip de l'esportiva ;) i tira fins al cim. La despenjada queda justeta, justeta cap a la canal de la dreta. Pujo jo i trobo la reunió (intermitja). Em despenjo des del cim fins aquesta reunió i d'aquí em torno a despenjar a baix. En Toni també la fa saltant... fins la R "bona", com ha de ser!

En Joan, fent esportiva!!!

I jo, fent el mateix -però això no és tan estrany...

En Toni, gaudint d'una via magnífica.

El resum ha estat una tarda ben agradable en bona companyia. L'espatlla ha rutllat força bé però ha protestat al tercer llarg de la Francesc. Caldrà no apretar més que això!

Gatsaule ha dit...

Una bona tarda, Pere, sobretot considerant que no ens va caure el timbaler al damunt.... I la via d'esportiva em va agradar força!