dilluns, 26 de gener del 2015

Gelida - Paret dels Corbs


Avui hem sortit amb en Tati, company d'excepció amb qui feia molts dies que no coincidíem escalant. La previsió d'avui era de vent molt fort. Però nosaltres hem decidit comprovar-ho en primera persona... Total, que després de voltar amunt hem tornat avall fins a Gelida, i la veritat és que ho hem encertat: a la paret no hi feia ni gota de vent!

Ens hem acostat a la paret dels Corbs, a l'esquerra de la zona clàssica. Jo ni hi havia estat mai -de fet, sols recordo una visita a les vies antigues fa molts anys. No portàvem ressenyes, només una indicació vaga i imprecisa de que les vies no passaven de 6b... A posteriori s'ha comprovat que, a més de vaga i imprecisa era inexacte!

Arribem a la paret a una esplanadeta al peu de la via Del Corb. Un primer cop d'ull sembla suggerir que hi ha una via senzilleta, que comença en un esperó i em vaig posant els trasots. Ja començant, pregunto al Tati: 
-"Escolta, la via surt per l'esquerra o per la dreta del sostre?" -perquè només veig les primeres xapes.
-"No sé, però ves tirant. Segur que no passa pas pel mig"
Però aviat veig una xapa a l'inici del sostret, senyal inequívoc del nostre error. Total, que la que havia de servir per escalfar ja apreta! M'ho miro per una banda on hi ha magnesi i hi ha bon canto a sobre del sostret, però s'han de pujar els peus de forma molt burra i no tinc ganes de tibar-li tant estant fred. Em penjo i veig una seqüència millor... M'hi poso i amunt, amb bon canto, però tibant fort. Una xapa més amb tensió i després la R. La via ha resultat ser la Bastarda (6b) i és una passejada fins al sostre i només té aquest tram curt de dues xapes on s'ha d'apretar. En Tati puja després i veient-lo no semblava pas que el sostre fos més difícil que la rampa de baix...

El company corre tant que ja és dalt quan he tret la càmera!

Escarmentat, decideixo assegurar la jugada i busco una via amb més bona pinta. Aquesta acaba sent la Babel, probablement 6a+. És guapa, contínua i es deixa anar fent. Em deixa ben satisfet! 

Quan baixa en Tati em deixa les cintes a la del costat, Big Love. Aparentment sembla igual, però resulta més senzilla i discontínua (V+/6a). De fet, només hi ha un passet tens on s'ha d'anar un xic a l'esquerra en encarar el muret final.

A Big Love, la de més a la dreta

En Tati opta per no fer-la i es posa a la que ha resulta ser la Del Corb 6b. Ja veig que hi ha algun pas curioset, però decideixo posar-m'hi aprofitant que tinc les cintes posades, una d'elles llarga per facilitar-me el xapatge al crux. Aquí he hagut d'apretar de valent doncs la via resulta mantinguda i amb algun canto lleugerament sobat. El pas més dur és en una zona on els peus són francament dolents i s'ha de tibar d'un lateral no massa bo per pujar peus ben amunt. Després, bon canto i un bon repòs abans d'encarar el mur final. Aquí m'hi he estat una bona estona perquè la inflada que portava segur que m'hagués fet fracassar. Ben inflat, però ha sortit!

Just havent superat el crux de la Del Corb...

... i tibant al mur final, amb bon canto -per sort!

A continuació ens hem posat a la de la seva esquerra, que està amb spits i que ha resultat ser la Del Riki. A la nova guia està graduada de 6a, però és tant o més difícil que l'anterior i té alguna alegria entre xapes. Això més el fet que m'ha semblat més difícil que l'altre m'han portat a fer-la en top-rope i he hagut de penjar-me en un punt. És d'estil alpí on segurament hi ha algun truc amagat que simplifica algun moviment, però jo no ho he vist! Guapa i contínua, però dura i amb aire (per la xarxa he vist que algú hi afegeix un friend).

En Tati, a la Del Riki

Per acabar, com que ens queda una mica de temps i pila ens n'anem més cap a l'esquerra, amb la referència dels 6b's que comentava. Ens posem en una via que comença per una rampeta, encara una panxeta amb bons cantos, continua per una placa regletosa, flanqueja a esquerra per sota d'un desplom amb peus delicats i supera el desplom per una zona amb bons cantos que sobtadament s'acaben! Aquí he fet alguna contorsió per mantenir-me a la roca i equilibrar-me per continuar. Però el tram final fins la R tampoc no el regalen i hi ha uns passets ben durillos! Intentan localitzar la via a posteriori, diria que ens hem posat a Killer Kranki Diamond (6c) i no cal dir que l'he feta en top-rope. Això sí, ha sortit!

A Killer Kranki Diamond (?)

I amb sis vies ben guapes donem per acabada la sessió d'avui. Novament he tingut el privilegi d'escalar amb una màquina... A veure si se m'enganxa alguna cosa!

4 comentaris:

JOSE LUIS ha dit...

Por si fuera interesante o de utilidad para ti, para tus compañeros de rutas o para los lectores de tu web, tengo publicado el siguiente blog:
plantararboles.blogspot.com.es
Un manual sencillo para que los amantes de la naturaleza podamos reforestar, casi sobre la marcha, sembrando semillas producidas por los árboles y arbustos autóctonos de nuestra propia región.
Salud,
José Luis Sáez Sáez

Jaumegrimp ha dit...

Molt bé! ja surten 6c's i tot enhorabona.

Petrus ha dit...

@Jose Luís: gracias por el enlace!

@Jaume: Sí, sí, però surten amb la corda per davant! Aleshores fas coses que no faries anant per sota, jeje!!

Autor ha dit...

Bones! Ahir vaig estar a la paret de Vallberdina (o com es digui), i buscant informació per la meva crònica, i he vist que la via que dius Killer kranki diamond és una altra, possiblement la The B-52's (6b) o la Fantastic shine (6a+). Ho dic perquè ahir vaig fer la Killer kranki diamond i és més a la dreta de la que sortiu a la foto. Si vols veure la meva crònica: https://fanaticlimb.blogspot.com/2018/08/esportiva-la-paret-de-vallberdina-i.html
Ens vam fer una mica de lío, i ha bastants errors a la nova guia de Barcelona y alrededores, i a la Hotrock també hi falten algunes vies noves, però finalment em sembla que li he trobat l'entrellat a l'assumpte.

Salut i roca!
Aran