dimarts, 14 d’agost del 2018

Esportiva al Serrat d'en Muntaner


Aquesta tarda li he proposat al Ramon d'anar a fer esportiva al Serrat d'en Muntaner, argumentant que aquí les vies d'esportiva són més guapes que les clàssiques... No sé si l'he convençut del tot, però hem fet una bona collita de vies llargues i bones.

Volia començar més tranquil, però al final m'he confós i per encetar la tarda, em poso a Claudio the King (6b). Com que estic acostumat a que la primera del dia costi, no m'estranyo de que costi :) Es tracta d'una via mantinguda, amb una entrada un xic més dura i després diversos llocs on s'ha d'anar fent, amb presa petita i buscant bé. Molt llarga (16 cintes, diria -o més) i molt recomanable.


A la primera del dia, Claudio the King. Un viot

Per compensar que no fem via llarga, ens posem a la tirada guapa de Orgull Mapuche (6b). Aquí la complicació està a les tres primeres xapes, sobretot de la segona a la tercera. Abans toca aprofitar bé ambdues parets amb tècnica de díedre i per sortir de la segona jo he fet una remada llarga a un bidit alt a la dreta. Després queda una fissura d'anar fent. Anant amb trastos es posaria un bon tascó mitja o un alien vermell, però fotent-li morro també es passa, que el grau afluixa. Diria que quan l'havia feta l'altra vegada per aquí hi havia alguna cosa... Per acabar d'arribar a la R uns passets de finura i ja està.

A la zona complicada de Orgull Mapuche

Baixant aprofito per posar cintes a JR Bastidas (6c) que havia fet fa temps en top-rope. He mirat una mica la zona desplomada on ja es veu que hi ha el tomàquet i també li he fet una ullada a l'entrada. Després li faig el pegue i encadeno! Als voltants de la segona xapa hi ha uns moviments de costat, tibant de laterals fins pillar una llastra bona. Després, a la zona desplomadeta, cal encertar els cantos, jo amb alguna remada llarga.

Havent flanquejat a la dreta de JR Bastidas.

En Ramon, a la zona tensa de la mateixa via.

Baixant d'aquesta també poso alguna cinta a Josep Estruc (6c), que no havia provat mai encara. Hi ha un pas concentrat un cop s'entra a la zona lleugerament desplomada, amb una presa cantelluda que gairebé fa mal als dits i d'aquí anar a buscar una bustieta estreta i dolenta per l'esquerra. Posar-se bé i ja està. L'inci és comú a la Babareza Güeca, on cal tibar però sense ser extrem. 


Als primers metres de la Josep Estruc, comuns amb Babareza Güeca.

Amb l'hora que s'ha fet només tinc temps per fer-li un tast en top-rope, que surt a la primera. Ja tinc deures per la propera visita!