divendres, 17 d’agost del 2018

Esquivant la pluja al Mal Pas de Travil


Aquest matí no ens hem mirat gaire la previsió del temps i amb l'Ernest hem enfilat cap al Mal Pas de Travil. Jo hi havia estat alguna vegada i sempre havia fet més o menys les mateixes vies. Avui n'he tastat algunes de diferents... mentre s'ha pogut escalar :)

Aparquem a sota la bauma i en dos minuts som a peu de via. Quan ens posem els trastos comença a remullar i dubtem si baixar al cotxe a esperar que escampi, però va afluixant i decidim anar tirant. Fem la Nit i Dia (V+), una via d'anar fent, però que tira bastant cap a 6a. Allargo fins la reunió de la Peu de Moix que va per la seva esquerra.

A la primera del dia, més difícil del que sembla.

D'aquí passem a la Guillem de Berguedà (6b). M'hi poso i es posa a ploure. Per sort, no em mullo massa perquè la paret va desplomant. Al principi hi ha uns passets plaqueros d'apretar-li. Després, díedre d'anar fent amb algun moviment més durillo. En un moment donat m'emporto alguns bolos del fons de la fissura, amb un bon ensurt però sense conseqüències. Vaig tirant i a dalt la pluja em fa aprofitar el díedre més que la placa de la dreta, però faig bé. Els darrers metres són estranys, amb un xapatge a l'esquerra curiós. La desmonto perquè no sabem com continuarà la cosa.

Al ressalt de Guillem de Berguedà...

... i a punt d'encarar l'entrada de la R, 35 metres més amunt!

Sembla que el temps ens deixarà fer alguna coseta més i l'Ernest monta la Volare (6c). Veig que ell pot fer algun repòs de tant en tant i decideixo provar-la des de baix. Uns primers passos amb desplom i bon canto fins posar-se a una bona lleixa. D'aquí uns passets durs, amb tibada de monodit fins pillar una bona bústia a la dreta. Uns moviments ascendents i un bon repòs de peus a la dreta de la línia. Aquí m'ho miro i no ho veig evident. Hi ha moltes bústies i bustietes, però no sé quines són les bones :)  Finalment em sembla que ho encerto, amb una tibada forta d'un bon bidit per la dreta. Després, una bústia diagonal i un moviment a pillar un bon bec per l'esquerra. Hi arribo però estic fos i la cosa no sembla que s'hagi acabat... total que reposo aquí. Miro la seqüència i la faig sense més complicacions. Hi ha canto, però val la pena saber on. Hauria de sortir la propera vegada!

L'Ernest a Volare.

I jo a la mateixa via, lluitant amb la inflada de braços, malgrat els reposos que hi ha.

L'Ernest em suggereix que desmunti i ell farà un top-rope al 7b del costat, on ja ha deixat algunes cintes. Però quan és el seu torn es posa a diluviar, amb llamps i trons dels bons. Total, que li toca provar el desplom fins treure les cinte i tirar avall tan ràpid com pot. 

Ara ja està diluviant... Per sort aquí no ens mullem -encara.

En poca estona es posa a baixar aigua per tot arreu i temem que  no baixi alguna cosa més... però hem estat de sort! Avui he fet poques vies però bones. Per sort, la força de voluntat ens ha donat aquesta recompensa... amb menys fanatisme ens n'haguéssim anat avall a la primera :)