dissabte, 11 d’agost del 2018

Paret del Pont


Avui amb en Ramon ens n'hem anat a la Paret del Pont. Feia alguns anys que hi vaig fer Com un Porquet un dia a la tarda, buscant el sol. Avui tocava buscar l'ombra del matí i no hem estat els únics a buscar-la en aquesta paret.
Quan arribem a peu de paret ja hi trobem una cordada que se'n van a la Tasmània. I per sort, la majoria dels que vindran darrera també s'apunten a aquesta, que deu ser la clàssica d'aquí.

Nosaltres tirem un xic més amunt i localitzem el peu de via amb algun dubte: no sabem si la Crispín comença després d'un flanqueig. Però no, la Crispín comença un xic més avall a l'esquerra de la que portem per objectiu, la Didgeridoo.


 Al primer llarg de la Didgeridoo.

Comença en Ramon a buscar la primera xapa, força amunt. Sortosament, la roca és de primera i no ens dóna cap ensurt aquí. Em poso al segon llarg, on ja s'intueix que hi ha un passet de bloc per sortir de la R1. M'ho miro i vaig encertant més o menys una combinació suficient per sortir-ne airós, però m'ha semblat força difícil pel 6a proposat. Després, anar fent amb algun alejillo considerable. Per sort, una xapa porta un cordinillo que es veu de lluny, si no seria difícil orientar-se per aquí. El ressalt d'entrada a la reunió també va per la dreta, on hi ha una xapa que m'havia costat de localitzar des de més ensota... Ja començava a maleir no haver portat cap trasto, però no, finalment tot queda prou ben assegurat.

Després ve l'objectiu de tot plegat: el mur final, suposadament farcit de forats (6b+). M'hi poso amb calma, tastant diversos forats cada vegada, controlant peus i vaig fent xapa rera xapa sense desgastar-me massa malgrat que desploma. Encerto tot força bé i després d'una remada de la llastra invertida veig que probablement només calgui acabar d'aguantar per engalomar el llarg! Ho aconsegueixo, esbufegant intensament, però. En Ramon també s'ho monta prou bé i arriba a la R ben content. Als dos ens ha sortit més fàcil del que ho imaginàvem. Aquí també cal afegir-hi que les xapes estan ben properes, en cas que no es faci en lliure. En tot cas, estem ben contents! 

 Al tercer llarg de la Didgeridoo: la cirereta del pastís.

Ens plantem a peu de via amb un ràpel de 60m i decidim posar-nos a la Crispín, la de la seva esquerra, on hi ha una cordada que ara es posa al mur final. A ells se'ls han trencat algunes preses al segon llarg, cosa que no es fa massa gràcia... Caldrà anar amb cura!

Comença en Ramon per terreny suau, d'anar fent. Jo estic amagat darrera un arbre perquè els companys de dalt envien algun roc de tant en tant -estan canviant de reunió cimera. Quan torno a treure el cap veig que en Ramon probablement s'ha saltat la R1 i ja està al segon llarg. Com que porta cintes suficients, decideix tirar amunt. Això sí, per empalmar els dos llargs cal xapar les dues primeres assegurances amb una sola corda i posar cintes ben llargues per no haver de patir el ròssec que ha patit en Ramon. El segon llarg té alguns ressalts més difícils i no són agradables de fer arrossegant la corda...

Em poso al mur final que, sobre el paper, ha de ser més senzill que l'anterior (6a+). Dic sobre el paper perquè aquí he hagut de tastar més forats per trobar el millor. Tampoc no ha estat senzill posar-m'hi bé de peus i, a sobre, he hagut de fer una remada considerable a la zona grisa on tot es torna rom de cop. Per sort he pillat una bústia prou bona, però he hagut d'apretar. Aquí les xapes no estan tan a prop com a la Didgeridoo i per arribar a la penúltima xapa he de mirar-m'ho una estona. Dubto si xapar forçat des de lluny i opto per fer un passet més... que m'obliga a xapar prou pillat com per agafar-me per passar la corda. Després ja et pots posar bé i acabar de fer, fins la darrera xapa, suau, fins a l'arbre cimer i, en flanqueig descendent, fins la instal·lació de la Didgeridoo. Potser ha estat que no he anat tan concentrat, potser que estava més petat, però aquest mur m'ha semblat dur. Segurament sí que és més senzill que l'altre, però no penso que hi hagi un grau de diferència... En tot cas, estem ben satisfets quan tornem a ser a peu de via amb dues bones vies a la butxaca!

I per afegir algun altre element gràfic (la càmera s'ha quedat a la motxilla), la ressenya de l'Escalatroncs: