diumenge, 5 d’agost del 2018

Riugréixer


Feia alguns dies que havíem quedat amb en Tati per sortir avui. Tenint en compte que toca buscar la fresca, decidim pujar cap a Riugréixer amb en Tati, en Xevi E., amb qui feia un munt d'anys que no coincidia, i amb la Sílvia, a la que he conegut per primera vegada.  Riugréixer ha estat també el destí escollit per un munt de gent, entre els quals una bona colla de clàssics, entre ells en Salva i el Toni, amb qui ens acabàvem de trobar a Escòcia...

Arribem i encara estem sols, així que escollim. Com que jo no tinc gaire tria possible, em poso a Turisme Total (6a+). Aquí hi ha un pas curiós al voltant de la segona xapa, on s'ha de fer un gesto a la dreta sobre presa no massa bona i peus dubtosos abans de pillar millor canto. Després, és qüestió d'anar fent, amb algun passet més, però sense massa complicació.


Fent Turisme Total.

A continuació em poso a la de la seva dreta,  Rikiparc (6b). Aquí hi ha una entrada on s'ha de tibar un xic més, però més franca que l'anterior. Després, algun moviment més de mirar-s'ho una mica, però no recordo cap altra dificultat destacable.

A Rikiparc.

Mentrestant, els companys han anat fent la Derbi Variant, que jo havia fet fa molt de temps en la meva única visita anterior al sector. He optat per no repetir-la perquè encara hi havia una altra opció amb pinta de factible. Així, que m'he posat a la Decotació Addicte (6b+). Bé, es tractava de fer la Decotació Absoluta (6a+) i aleshores decidir si continuar i acabar fent els 35 metres acabant per la Viatgeaddicte. La via comença d'anar fent, amb algun passet atlètic. Després zona tranquil·la i encarar l'entrada a la reunió de la Decotació Absoluta que és el més complicat de la via. Com que arribo la mar de bé, decideixo continuar. Aquí la cosa canvia notablement, però! El primer problema és una xapa que queda molt a l'esquerra i que donarà un fregament de ca l'ample. A més, després hi ha un dels dos passos difícils de la tirada. Aquí m'enfilo però m'adono que vaig canviat de mans i desgrimpo. Faig el pas bé, però em quedo pillat per xapar i m'agafo a la cinta. Reposo i continuo amunt. Aquí es pot anar fent raonablement bé, amb passos molt guapos buscant el millor camí. El darrer pas difícil és per xapar la reunió. A la xapa anterior em torno a penjar per estudiar-ho. Jo he acabat fent-ho per la dreta i flanquejant després, tot i que probablement es pugui fer també amb un remada llarga fins pillar el canto diagonal descendent i d'aquí, forçadet, un pas més i la reunió. M'he quedat ben baldadet! Per repetir-la, val la pena deixar una cinta molt llarga a la tercera xapa i a la segona de la segona tirada, o bé penjar una extensió llarguíssima de la tercera de la segona tirada -suposant que algú altre posa les cintes :)

A continuació toca reposar i veure què fan els lolos. En Xevi té muntat Gravetat Lúdica (7b) i d'alguna forma aconsegueix convèncer-me de que provi la part inferior, que suposadament té bon canto. M'hi poso, en top-rope, naturalment, i realment hi ha bon canto... però desploma tres parells de c... Total, que vaig fent, penjant-me aquí i allà, fins que veig que la cosa es complica i tiro avall. Feia molt de temps que no tibava de bícep pur!

En Xevi a Gravetat Lúdica.

I en Tati a la mateixa via.


Seguim mirant per aquesta zona perquè se suposa que hi ha un 6c+, Tiramilles fins la 1a reunió que es podria provar. Però quan un s'hi fixa veu que desploma uns altres tres parells, així que espero que en Xevi la monti per poder-li fer un tast en top-rope. Quan decideixo que em toca el torn m'hi poso amb dubtes. Hi ha bon canto fins al punt on desploma brutalment. Aquí s'ha d'anar a pillar un bidit invertit i fer una remada bèstia amb l'esquerra. Després de reposar, el pas surt, però no pillo el millor canto d'esquerres i encara venen uns quants moviments -3 xapes més pel cap baix- on el desplom és força intens. Buscant, apareixen cantos però mai prou bons. A base de reposar i reposar aconsegueixo sortir de la zona més desplomada i encarar la part final, en díedre atlètic i moviments xulos fins la R. Quina petada! Segurament el fet de fer-la després de l'intent a la Gravetat Lúdica ha passat factura, però la via és d'un estil que no he practicat mai gaire -i la mica que ho havia fet fa més de 7 o 8 anys!
 
Amb l'arribada de molts coneguts, avui ha estat una escalada social amb overbooking. Jo no havia estat mai en un sector amb tanta penya com avui aquí. S'havia de demanar tanda -literalment- arreu. Fins i tot algú s'atrevia amb les vies de l'altra banda, tot i estar al sol! He descobert que el vessant social també té la seva gràcia i amb aquest plan hem passat un dia collonut. Quan tothom ha estat servit hem decidit baixar avall fent una paradeta tècnica per remullar-ho amb cervesa a la Font del Balç.

En resum, a banda de la Sílvia que baixava la mitjana d'edat, avui ens hem acabat ajuntant una bona colla de clàssics. Una foto de grup: