dissabte, 1 de desembre del 2018

Same + Good Joint a la Falconera


Avui hem decidit fugir de la boira de l'interior i anar a cercar el bon temps a la costa. L'objectiu, una combinació que m'havia fet arribar en Jordi fa uns dies, la SAME i la Good Joint a la Falconera.

Arribem a peu de via i hem de demanar tanda: ja hi ha dues cordades al davant. Per sort, l'espera és curta i en Jordi enfila darrera el darrer i empalma els dos primers llargs de flanqueig per no saturar la R1. Després tiro jo i he de buscar una mica la continuació més lògica. Per sort, veig un pitó a la vora d'unes palmeretes que indica el camí a seguir. De seguida trobo tres ponts de roca, cosa que indica reunió.

Des de la nostra R2 (R3 original)

Tira en Jordi rostolls amunt, a buscar una coveta i d'aquí a un replà on la via abandona el flanqueig i comença la vertical i, amb ella, l'escalada.

Seguim flanquejant per la SAME.

M'hi poso jo, recordant la ressenya del Joan Asín que deia tascons petits / micro-friends. Efectivament, després del pitó rovellat hi ha una fissureta que admet un tasconet perfecte. Una mica més amunt hi ha un burí que segurament no aguanta ni el seu propi pes, però té un pont de roca al costat, tot això en una placa ben xula. Aviat toca anar una mica a l'esquerra on trobarem un pitó i, de seguida, la reunió. Tirada curta però xula.

Arribant a la R5 de la ressenya. Aquí ja s'ha hagut d'escalar i apretar una mica.

Des de la R veig que hi ha un burí al mig d'un tram ben vertical o lleugerament desplomat i em pregunto si, potser, la Good Joint va realment per aquí? He dibuixat el possible recorregut en tram discontinu sobre la ressenya del Joan Asin per si algú pot corroborar-ho.

En tot cas, en Jordi em cedeix el següent llarg i m'hi poso com indica la ressenya. Primer ascendim un xic per flanquejar després, a buscar un pitó sortit al mig d'un esperonet. Entremig he posat un parell de coses. El flanqueig és aeri i curiós. Anant bastant baix no m'ha semblat difícil, però al company li ha costat fer-lo més directament. Després del pitó he encintat un bec per protegir el possible pèndol del segon. Després es va pujant per un díedre guapo, on es pot posar el que calgui. La reunió, ja visible des de l'anterior, és ben aèria, al fil d'un esperonet.

Al flanqueig aeri de la sisena tirada.

La següent tirada té tomàquet. La sortida jo l'he feta recte amunt, en comptes de per la dreta com van fer en Asín i companys. Es posa un friend ben bo abans de xapar el primer parabolt de la tirada. Després toca apretar fort, seguint la fissura i protegir el crux amb un alien vermell que queda perfecte. Uns passos en bavaresa i aviat et pots posar prou bé per posar un bon tascó que després ha costat de treure sense destasconador. Una contorsió i es xapa el segon parabolt.

A partir d'aquí la ressenya marca una lleugera tendència a la dreta i la foto dels companys indica un fort flanqueig a la dreta. Jo he tirat una mica recte amunt a posar un alien groc i em mirava la continuació recte amunt. Però es veu molt dura... M'ho miro i m'ho remiro i no m'atreveixo. Una mica a la dreta llaço un bec i torno a mirar-m'ho... sense èxit. El terreny és vertical i hi ha un tros on cal tibar bastant i fins i tot m'inflo. Baixo repetidament fins un punt on estic bé i em vaig mirant un maillon uns 6 o 7 metres a la dreta. No pot ser que s'hagi de flanquejar tant, em dic. Però com que no me'n surto recte, ja estava a punt de protegir el flanqueig quan faig el darrer intent recte amunt.

I aquesta vegada he anat trobant la forma d'anar pujant i superar la petita panxa que em barrava el pas. Aviat poso un camalot groc a caldo i un altre friend més amunt. Miro amunt i aquí veig que el terreny ja es torna suau. Dubto si fer una reunió aquí però vaig fent i em trobo per casualitat un pont de pedra i més coses: la reunió cimera de la via!


Vista des de la reunió cimera. La via original va per l'esquerra de la foto (dreta 
segons la via). Jo m'he capficat a sortir recte...)

En Jordi, ja fora de les dificultats al darrer llarg.

Total que hem fet una variant directa, que empalma els dos darrers llargs (actualització: segons comenta en Luichy, aquest és el recorregut correcte). M'he pres la llibertat de dibuixar-la sobre el croquis del Joan Asín. El pas m'ha semblat més dur que la resta de moviments del llarg, però sembla la continuació lògica. El flanqueig tan marcat de la via original (i una reunió penjada sobre un únic burí a reforçar) només es pot explicar pel desig d'anar a buscar el díedre final, que nosaltres no hem fet. 

Des d'aquí ja ens hem tret els trastos i hem anat a buscar la carena. D'aquí es pot anar a esquerra, cap al pas de la Mala Dona o a la dreta, a carenejar. Nosaltres hem anat cap a la Mala Dona i a buscar el túnel de tornada al pàrking. 

Foto de la piada d'en Joan Asín. En comptes de flanquejar a la dreta, hem tirat recte amunt.


Ressenya (en verd) de la variant feta. En discontinu, una possible entrada directa.

Al final hem fet la via en 6 tirades, empalmant els dos primers llargs de flanqueig i amb la variant que ajunta els dos darrers. Ha estat una matinal ben agradable, amb solet que, finalment, ens ha deixat escalar ben calentons -a primera hora amb el plumes posat, però. De trastos val la pena portar un joc de tascons, el parchís d'aliens i friends fins al camalot #2. El #3 no l'hem fet servir. Algú comenta que és per reforçar la R que no hem fet. El nostre darrer llarg és el més difícil, amb diferència, i sols té dues xapes als llocs estratègics. La resta és de bon protegir, però s'ha de fer. Majoritàriament s'està ben posat per fer-ho.

2 comentaris:

luichy ha dit...

El itinerario correcto es el que hiciste, aparte existen dos variantes de entrada, una es la que comentas y otra que va mas a la derecha. Sin duda son intentos de apertura por desconocimiento. Todo sale perfectamente explicado en la guía de Barcelona.

. ha dit...

Gracias por la aclaración, Luichy!

Sin duda es la opción más lógica, pero la información que circula por la red lo lía. Ya ocurre a menudo que no es la correcta. Habrá que tirar más de la guía ;)