dissabte, 22 de desembre del 2018

Tomàquets d'Amagatotis


Avui he sortit amb el Ramon i li havia proposat fer la Tomàquets d'Amagatotis que fa molt temps que tinc a la llista. Tenia clar que el sol no hi entraria fins una mica més tard, però confiava que el segon llarg ja el podríem fer a ple sol -i he encertat a mitges.

Ens hem plantat al pàrking força d'hora i hem estat una estona fent temps. Tampoc no feia un fred extrem, així que decidim anar fent, xino xano. El camí és llarg, en algun punt perdedor, i s'ha de pencar una bona estona fins a peu de via. Arribem escalfats però un airet que baixa del coll ens fa pensar que potser pringarem de fred. Malgrat tot, m'hi poso.

El primer llarg comença amb uns passos exigents, fins anar a buscar la primera xapa. Hi ha bon canto i al final no hi poso res perquè amb decisió s'arriba prou bé. Després hi ha un pitó i més xapes en tendència a l'esquerra. No estan juntes i s'ha d'escalar, però es fa prou bé. El llarg és força mantingut ben bé fins als darrers metres. He llaçat un parell de savines. La primera, que fa un xic de nosa per passar-la per sota, a l'alçada de la foto següent. La segona, a la llastra final que mena a la reunió. Bona tirada!

La primera tirada comença ben vertical.

Des de la R1.

Faré la via de primer, així que també ataco el segon llarg. Hi ha un spit rovellat a un metre de la reunió que d'entrada no havia vist i que protegeix el possible factor dos. Surto un metre per l'esquerra de la reunió i vaig seguint les xapes que es veuen. En un determinat punt no en veig cap més i decideixo anar direcció a una baumeta. Poso un bon tascó perquè sembla que hi hagi una excursioneta i aleshores m'adono que la xapa la tinc un parell de metres a l'esquerra. És que la via continua anant en diagonal a l'esquerra un bon tros encara! Després es va fent. Algun pas més fi, però en general hi ha canto. Passada la vuitena xapa, contant el spit de sortida de la reunió, la via va amb tendència a la dreta. Fets uns quants metres es pot posar un bon tascó. Després toca tirar amunt i en una franja es pot posar un bon pont de pedra. Jo hi he passat el cable d'un tascó. Des d'aquí ja es veuen les anelles de la reunió, en diagonal a l'esquerra.

A la R2 ja tenim el sol que ens escalfa.

La tercera tirada ja és més suau. Costa força veure la primera xapa, però finalment la veig i me n'hi vaig. Terreny verticalet, però amb molt bon canto. Anar fent i prou. Una bona excursioneta, seguint per un terreny arrampat i, quan es redreça, hi ha una altra xapa. Des d'aquí, anar fent metres fàcils en diagonal a la dreta. He posat un alien vermell. Cal anar direcció a la fissura del que serà la quarta tirada. La reunió són un parell d'anelles a terra.

La quarta tirada té un tarannà diferent. Suposadament hauria d'haver-hi un pitó al principi, però no hi és. Un tascó petitet queda a caldo i permet fer el pas d'entrada, vertical i de tibar-li, amb seguretat. Després he posat un Camalot #0.75 i més amunt un #2 que havia portat per si les mosques. Quan s'acaba la fissura es mosquetoneja un pitó, visible des de la reunió, i toca anar amunt, un xic per la dreta i les dificultats baixen ràpidament. He llaçat una savinota bastant seca i he continuat amunt, al final en diagonal a la dreta, fins trobar les anelles de la reunió cimera de la Tuaregs.

 Des de la reunió cimera.

Hem fet un ràpel fins la R2 de la Tuaregs. Des d'aquí un altre ràpel llarg fins al terra.

La via és molt bona. Molt recomanable! Escalar-la amb bona temperatura deu fer-la millor encara. Jo he tingut els dits freds al primer llarg, però no m'he glaçat. Tampoc a la R1, que hi tocava l'ombra. L'hora bona per anar-hi ara a l'hivern ha de ser a partir de les 12 o així, però és el que té voler ser a dinar a casa! 

De material jo portava parxís d'aliens, els tricams (que no he posat), tascons i els camalots #0.75 i #2. I bagues savineres, que no faltin. Hagués pogut llaçar algun merlet, però no m'ha calgut.

3 comentaris:

Jaumegrimp ha dit...

Enhorabona Pere! aquesta la tinc començada però se'ns va fer tard, era una tarda i vam abandonar a la primera reunió...la xapen aviat oi?

Gatsaule ha dit...

Molt bona Pere! Jo anava amb el Jaume aquell dia...., així que no em repetiré!!

Petrus ha dit...

Bones, Jaume! Sí, aquí les restriccions comencen el dia 1 de gener, força d'hora!

Joan i Jaume: doncs aneu-hi quan torni a estar disponible, perquè realment val la pena!