dissabte, 31 de maig del 2008

Agulles


Avui, després de molts caps de setmana passats per aigua, finalment he aconseguit tocar roca! M'hi ha acompanyat en Jortx amb qui ja havíem quedat des de fa uns dies -plogués, nevés o pedregués. Hem enfilat cap a agulles per tal d'esborrar la taca curricular que li suposava no haver-hi escalat mai :)

S'havia d'escollir quelcom atraient i crec que l'hem encertada: Aresta GAM a la Portella Inferior i Montpart a la Miranda de les Boïgues. A més, estic doblement content perquè totes dues m'han sortit sense tocar ferro!

Aprofitant que l'aproximació a agulles passa pel peu de via, hem començat per la GAM de la Portella Petita. A la primera tirada (IV-) no hi ha cap assegurança. Jo he posat un friend bastant al principi -més que res per alleugerir pes, donat que no els volia deixar a la motxilla- i un dels aliens -recentment arribats de les amèriques (170€ els 4: del blau al vermell)- un xic més amunt. La primera reunió es fa en un magnífic replà al peu del primer dels balmats característics de l'aresta.

La segona tirada té uns primers passos durs (6a) per continuar després amb millor canto (V) fins a la reunió. Aquí hi trobem mitja dotzena de xapes que permeten anar tranquil.

Jortx a la segona tirada
Jo mateix, a punt d'entrar a la R2

La darrera tirada té novament un inici bloquer (6a) assegurat per un parabolt i un clau uns pams més amunt. Una vegada es pot tibar bé del llavi vertical a partir d'on hi ha el pitó, la dificultat decreix substancialment (IV) fins al cim amb assegurances més que suficients.

Jo mateix, a punt de superar el desplomet

Tot i tenir la motxilla a peu de via hem optat de fer el ràpel normal fins al peu de la via normal i baixar caminant, gaudint així de les vistes sobre la feina feta.

L'aresta GAM amb tot el seu esplendor

Pel que fa a la Montpart, hem estat valorant la possibilitat que el díedre final estigués moll però hem decidit posar-nos-hi: L'hem encertat, només hi havia una mica d'aigua en una bústia del darrer llarg.

Ha començat en Jortx amb el primer llarg, primer en ascendint en vertical en un tram ben assegurat amb parabolts -amb algun tros prou fi com per haver-s'ho de mirar bé (V+) - i després flanquejant cap a l'esquerra per un terreny un xic més arrampat, amb bons cantells però cap més assegurança.

En Jortx als primers passos de la Montpart

La segona tirada és un diedret excepcional. Té el canto just per anar fent, amb algun pas de mirar-s'ho (6a), però que permet una bona progressió aprofitant les oportunitats que ofereix el diedret a banda i banda. Cap al final cal sortir per la dreta i, ja en terreny més fàcil però sense assegurances, arribar a la reunió.

El darrer llarg és el més potent de la via. Una entrada en placa-díedre-savina que porta a un tram on es progressa per la placa fins arribar a un bolo característic just abans de la zona on el díedre comença a desplomar. Aquí comença el tomàquet. Uns passos bastant forçats en díedre, una remada salvatge amb la mà esquerra mig empotrada en un forat de la fissura per anar a buscar un altre forat bastant més amunt i un tramet fi però menys vertical per acabar la secció difícil. Després, anar fent, amb gronxada a l'arbre inclosa.

El díedre final, potentillo

Per evitar-nos pes inútil, ho hem deixat tot (bambes incloses) a peu de via i hem rapelat per la grimpanautes: Un primer ràpel (20m) de dues anelles força separades fins a la darrera reunió (penjada) de la grimpanautes i des d'aquí un ràpel llarguet (55m) fins a peu de via.
 

4 comentaris:

PGB ha dit...

Molt guapa la Montpart! :D
Veig que em van tocar els mateixos llargs que ha fet el Jortx. Aqui es veu clarament on els bous podeu tirar en lliure, i els vedells hem de tirar d'estrep ;)

Bones escalades!

Jortx ha dit...

MEEEEEC!

T'equivoques PGB!

De bou que ho va fer en lliure només n'hi ha un, i medeix més de 1'90m com tu :P

El primer llarg encara va anar sortint, però el diedre va requerir bastants A0's; que a mi quan m'entra el iuiu em torno un inútil en tots els sentits.

Ara bé, aquests A0's de cap manera m'espatllen la via. Que ben parida por Dios!

Petrus ha dit...

PGB: Pensa que anant de segon el coco no té la tensió (tan creativa a vegades, malgrat tot) que té anant de primer!

Jortx: Faltaria més que uns A0's ens espatllessin un viote!

PGB ha dit...

Ei ei ei, jo vaig tirar d'estreps i ja us dic que vaig disfrutar-la com el que més ;)

Ah, no arribo al 1,90 jo! :P em quedo al 1,88 hehehe per poc!

Petrus, això és cert, el 2n llarg de 2n va sortir eh? :P