dissabte, 11 d’octubre del 2008

Sant Benet (Ora et Labora): GEDE a l'elefant i Aresta del Violí


Després de bastants dies, avui hem tornat a St. Benet amb en Jortx. Objectiu, la GEDE de l'elefant i alguna altra per completar la jornada que, finalment, ha estat l'Aresta del Violí a la Miranda de Sant Benet.

La GEDE comença amb un primer llarg arrampat i senzill (III) on jo he posat un alien a mitja tirada, més que res per practicar la imaginació en l'autoassegurament.

En Jortx, treient l'àlien de la primera tirada

La segona tirada (IV+), molt curteta, segueix una llastra i acaba en un tram de roca un xic menys compacte per entrar a la reunió. El tercer llarg és una guapada: ha sortit tot en lliure, encara que s'ha de treballar de valent: V+ segons el consens general però probablement 6a als darrers metres. Sols he fet servir cintes, tot i anar carregat d'eines vàries per si les mosques... però no han calgut.

Aquí estic jo, estudiant l'entrada a la tercera reunió

En Jortx, als darrers metres abans de la R3

A la quarta tirada ni ens hem plantejat fer-la en lliure. Tres passets d'A0 tocant ferro i torno al tacte de la roca, molt agradable aquí, per cert. El llarg l'hem fet acabar just als arbres del peu de la següent tirada.

El començament del cinquè llarg resulta ben estrany (és a dir, difícil). Un pitó protegeix molt bé l'entrada, però malgrat els diversos intents no trobo la manera d'entrar al díedre. Finalment, ho resolc amb un pas d'A0 fins trobar alguna presa que em permet posar-m'hi bé. Entre el primer i el segon pitó he posat un tasconet (sóc un enamorat dels tascons: en Jortx recordava haver llegit que algú havia posat un alien blau) però és absolutament prescindible. A partir d'aquí, el llarg es va fent bé. No he afegit cap més assegurança excepte les savines que es van trobant. A sota he penjat una foto fent aquest llarg la darrera vegada que vaig fer la via. Era l'any 1981, era el primer dia que estrenava peus de gat (enrera quedaven les botes rígides) i, com es veu, vaig fer servir els pedals amb alegria: segons marcaven els cànons de l'època.

Jo mateix a l'any 1981. Cinquena tirada: sense cintes exprés, amb arnès complet i estrenant peus de gat.
Evidentment, pedalant amb alegria!

El darrer llarg surt cap a la dreta, buscant el terreny més assequible. Es pot anar a xapar un parabolt de la Boy-Roca per evitar fer el llarg a pèl.

Cal dir que mentre feiem la via hem quedat envoltats per la boira que, poc després, s'ha esvaït. Abans, però, ens ha regalat algunes imatges com aquesta dels Gorros:

Els Gorros, apareixent fantasmagòricament entre la boira

Després d'aquí hem anat a fer un love-climbing a l'Aresta del Violí. Bona roca, sense dificultats especials i assegurament generós:

Jo mateix al primer llarg ...

... i aquí al segon.


En Jortx al darrer llarg, el més difícil de la via (V)

7 comentaris:

un tal Pinxo ha dit...

Molt guapa la foto de la boira...jeje

PGB ha dit...

Una bona dosi de metres de conglomerat!

Bo bo!

La GEDE fa temps que em molaria fer-la. A veure si m'hi animo... i de fet, per Santbenet tinc molts projectes. I no hi he anat mai! Ja em val! :(

Mingo ha dit...

Molt maques les fotos. Felicitats a tu i a en Jortx per la via.
Salut

Petrus ha dit...

Pinxo: Quan vàrem veure que la boira ens envoltava ja pensàvem que el front que havia d'anar pujant de SW a NE ja ens enxampava i que potser la cosa acabaria remullada... Per sort, va ser una falsa alarma!

PGB: A veure quan t'estrenes a St. Benet! La GEDE és una via molt recomanable

Mingo: Gràcies! La via ja feia temps que la teníem a la llista. Finalment, l'hem feta!

marsi ha dit...

El millor del post, veure la foto del 81! Bravo!! Com a mentalitat clàssica que tinc m'agrada veure fotos de "antaño"! Quins valents! A veure si fas algun post publicant les fotos de les vies fetes abans de l'era dels gats i les cintes...

Salut i metres!

Jortx ha dit...

Estic amb el Marsi!

Volem un post d'època =)

Petrus ha dit...

Marsi, Jortx: No tinc pas gaires fotos d'aquella època, però ja n'aniré penjant alguna... Sense passar-se, que sino això semblarà les historietes del iaio -i, d'altra banda, hi ha bastants iaios més qualificats que jo per piar aquestes històres)