dissabte, 4 d’octubre del 2008

Visitant l'Àliga


Avui teníem intenció d'anar més lluny, però finalment en Ramon sols ha pogut sortir al matí. Descartant també una sortida a Montserrat -caldria llevar-se d'hora per arribar a dinar- hem acabat visitant l'Àliga i el seu revolt.

Hem començat escalfant a la Pixapins (IV+) i la Stradivarius (V+), amb en Ramon engalomant tot posant les cintes. Després he muntat l'esperó a la dreta de la pixapins (no recordo el nom), un 6a força maco, amb una entrada un xic desplomada i uns passets finets més amunt. Li he suggerit al Ramon que la fes de primer... i l'ha fet: primer 6a engalomat (crec que ara toca cava).

Després de liquidar aquest tram de paret hem tirat cap a la dreta, on he vist una via anomenada Petit conill (6b). Me l'he mirat un xic... sembla que hi haurà una entrada de tibar... més amunt placa i suposo que directament cap dalt... Sembla factible... M'hi poso! A l'entrada s'ha de tibar un xic, amb 3 químics molt propers entre sí: un luxe! Després, la placa i... aaaargghhh, Raaaaaaaaamooooooon que això tira pel mig del sostre! Efectivament, burro de mi no he vist que la via va a buscar un megasostre. No porto pas prou cintes: el company me'n tira algunes. A més, des de la placa fins al primer químic del sostre hi ha un viatget que contrasta amb els 3 químics seguits de l'entrada i a sobre, d'entrada, no es veu pas massa canto (quina por). Després en surten 2 que permeten xapar el primer seguro del sostre i a partir d'aquí, sembla que la cosa va de llançaments amb els peus penjats a l'aire. Aconsegueixo xapar el següent en A0 i m'ho miro i remiro. Finalment, trobo la seqüència que em permet fer els passos: no cal penjar-se totalment de braços però sí que cal fer unes tibades dures fins caçar un bon canto a la dreta del darrer químic. A partir d'aquí, pujar peus a sobre del sostre i salvats! Recony amb el Petit conill! Amb la seqüència apresa, queda de projecte!

En Ramon s'hi ha posat per tastar l'entrada i després hem fet la Chimi churri (6a) just a la dreta d'aquesta i la Alasken Amber (6b) (la següent a la dreta). En Ramon no ha tingut dificultats a la primera i m'ha deixat sol a la Alasken Amber. Aquesta és molt més tranquila que el Petit conill (no és la única incongruència en les graduacions de la zona).

En Ramon a la Chimi-churri
I aquest sóc jo a la Alasken Amber. El Petit Conill va per l'esquerra d'aquí i atravessa
el sostre que es veu a dalt (fins i tot es veu un químic retallat al cel)

Per acabar, hem visitat el tros de paret on jo em vaig dedicar a arrencar cantells la darrera vegada i hem fet la New Man (6a), aquesta vegada sense contratemps, just a l'esquerra de l'Àliga que dóna nom a la zona. Deu n'hi do el que cal tibar-li. Es bastant més difícil que l'esperó de 6a i que la Alasken Amber... o serà que jo anava més petat que la roca de l'inici?

Jo a la New Man sortint de la zona dura del principi


I en Ramon a la mateixa via, un xic més amunt

Un total de 7 vietes la mar de guapes per agafar gana per dinar, acompanyats per un solet la mar d'agradable.