diumenge, 5 d’abril del 2009

8 pel Puigsacalm

Avui hem fet una sortida de muntanya amb nens sense nens perquè estaven amb el cau. Uns quants pares hem decidit fer un 8 pel Puigsacalm: pujada a les antenes de Puig Corneli per la canal dels ganxos*, Puig de Llops, Puigsacalm, camí dels burros, les Olletes i Joanetes de nou.

Hem estrenat el tunel de Bracons per arribar a Joanetes. Hem aparcat a la darrera sortida del poble, en un costat d'un camí. D'aquí surten marques grogues que ens indiquen la canal dels ganxos, passant per un indret anomenat "el Barret".

Durant l'aproximació al Barret

Passat el barret, entrem a la canal on hi ha unes bones varilles de ferro per agafar-se i algun graó en els llocs estratègics.

La Rosa i jo al tram més "ferrat" de la canal...

...i la Gemma uns metres més amunt.

Si estem atents, trobarem un desviament a la dreta que ens mena a un balconet amb vistes esplèndides des d'on podem tocar una campaneta.

La campaneta, en un balconet privilegiat

Seguim fins a les antenes del cim sense més contratemps. Des d'aquí cal baixar un xic en direcció a l'ermita de Santa Magdalena del Mont i cap a l'esquerra fins trobar una bifurcació que ens porta, entre altres, al Puigsacalm per dos itineraris: el Puig de Llops i el camí dels burros. Optem pels llops i ens plantem al Puig de Llops, un mirador privilegiat des d'on es veu el Puigsacalm carena enllà.

Des del Puig de Llops, mirant cap a les antenes.

Una passejadeta ens porta a la creu del cim del Puigsacalm, on ens trobarem amb gent que ha vingut per diversos camins.

Els expedicionaris al cim del Puigsacalm. Un més dels 100 a la butxaca!

De tornada optem pel camí dels burros que continua seguint la carena en la direcció que portàvem fins trobar un creuament on es pot anar al coll de Bracons o al pas dels burros, el nostre! El camí és aeri i voreja la base de la muralla del Puigsacalm.

La Rosa, flanquejant pel peu de la muralla, al camí dels burros.

En conseqüència, fa diverses entrades i sortides i pujades i baixades. Hem arribat al trencall llops/burros i hem tornat a Santa Magdalena, on hem dinat amb la resta del grup que ha fet una volta del 8.

Hem baixat per Les Olletes, una cova-ermita ben interessant i hem anat flanquejant pel bosc, seguint el camí, barrat sovint per arbres caiguts a les darreres nevades.

Quan el bosc s'obre en una esplanada, cal estar atents a no seguir la pista en què s'ha anat convertint el camí i estar a l'aguait d'uns pals de fusta que ens indiquen el camí més o menys directe a Joanetes, passant per diverses cases enrunades.

Al darrer tram de la tornada.

Marques grogues pràcticament arreu. A prop de Joanetes les marques grogues ens porten per la pista però una gran fita ens indica un corriolet que ens portarà de nou al cotxe.

* Mentre anava fent el post he vist en altres llocs que en realitat hem pujat per la canal nova o canal fosca, segons les fonts. Sembla ser que la canal dels ganxos va per l'esquerra d'aquesta. Després del pontet del Barret cal anar a l'esquerra i no a la dreta com hem fet.