dijous, 9 de setembre del 2010

Faraó de Baix / Clot de l'Esteve


Aquesta tarda ens hem escapat cap a Montserrat amb en Pep. Feia un bon solet i les vies de can Jorba que volíem atacar semblaven massa rostidores... per tant ens n'hem anat al Clot de l'Esteve o Faraó de Baix on tenim una bona colla de vies per escollir.

Hem escalfat al sector Banana Fish fent Cabriola (6a). Una vieta plaquera, llarga, que es va complicant a mida que es guanya alçada.

Després hem anat al sector Gronxador on hi havia dues cordades escalant. Ens hem posat a la bavaresa Boicot (V+): una entradeta de díedre i després bavaresa de tibar-li fort, amb algun pas inicial amb menys canto però bo en general. Val la pena no aturar-se massa!

Una vegada vista a casa, la graduació del sector gronxador en general m'ha semblat ben curiosa tant per sí sola com en comparació amb la Cabriola. Segurament s'explica pel fet que les vies són antigues i aleshores molava la graduació justa...


A Boicot, una magnífica bavaresa ben factible per fer posant catxarros!

Baixant hem aprofitat per deixar cintes a Sestao 0 - Baracaldo 6 (6b), amb graduacions entre 6a+ i 6b+ segons on mirem. Jo he hagut de penjar-me a la quarta xapa per mirar-m'ho perquè no ho veia massa clar -a més alguna presa bona (per mi) no estava magnesiada i sí alguna ronyositat inmunda!

A Sestao..., estudiant una bona estona i acabant penjat!

Després ens hem posat a la llarga i bona Killdafly (6a): molt bona roca amb inici picant sobre foradets que es tranquilitza progressivament fins l'antiga reunió on es tanca el díedre. Després queda un muret amb algun passet fi però que es deixa fer bé.

Matant la mosca a Killdafly

I per acabar, hem atacat Rulan Guarrós (6a). L'entrada és més dura que l'anterior i després té un alejillo considerable sobre terreny gens fàcil -bastant més dur que Killdafly.

I com que el blog és, fonamentalment, el meu llibre de piades pensat per suplir la meva memòria precària, m'apunto que la dificultat de les vies (sense conèixer-les prèviament) m'ha semblat: Cabriola < Boicot < Killdafly < Rulan Guarrós < Sestao i que aquesta darrera és força dura.