dimarts, 6 de desembre del 2016

A la part alta del Clot del Boixar

Aquest matí ens n'hem anat amb el Ramon a fer esportiva perquè fa uns dies que he tornat a tenir alguna molèstia a les lumbars i no cal exigir més del compte. Aquí puc plegar quan convingui, si convé.

Hem tornat a anar al Clot del Boixar on teníem alguna feina pendent a l'agulla de la Mosca. Així que hem començat escalfant a La Mosca (V+). És una via guapa i interessant que serveix per escalfar. Té una reunió separada de la #4 tot i que, si es vol, s'hi pot arribar.

Escalfant a la primera del dia.

La #4 havia de ser la següent, però ha estat ocupada una estona i mentrestant hem fet la Insecte Pal (6a). Aquesta va per la dreta de la Astràgal (6a+) que l'altre dia em va semblar força exigent. L'Insecte Pal comença en díedre per la canal i agafa la placa quan es pot. Hi ha uns passos verticals amb presa petita de mans i peus al voltant de la 3a i 4a xapes (si no recordo malament) i les xapes allarguen. La combinació fa que s'hagi d'apretar força pel grau proposat. Després la via segueix vertical amb tendència a l'esquerra per xapar la darrera i més cap a l'esquerra per arribar a la reunió. L'arribada a la darrera l'he fet per la dreta i el Ramon per l'esquerra -tot és possible.

Apretant a Insecte Pal.

A continuació ens hem posat a la #4 (6a+). Aquesta té la dificultat concentrada a superar la panxeta que es troba al mig. El començament és guapo i tranquil, amb bon canto. Superar la panxeta no és difícil si s'encerta la seqüència bona. Esquerra a un pam a la dreta de la xapa, dreta a una pedra a sobre i esquerra a una bustieta per sota del forat gran que s'endevina. Posar peus i ja està. A mi m'ha semblat força més senzilla que l'Insecte.

A punt d'encarar el desplomet de la #4.

Després hem decidit fer-li un intent a Lakang (6b) on l'altra vegada hi havia uns nois provant-la. Té un pas ben curiós per superar un sostret al principi. Aquí hi ha discrepàncies: jo he anat per la dreta, tibant amb la dreta d'una llastra lateral i el Ramon, seguint indicacions d'un que la coneixia, per l'esquerra a estirar-se fins un bidit que permet pujar peus. Totes dues solucions s'aparten de la línia... Després ve una zona desplomadeta on al principi no hi ha massa dificultats fins arribar a xapar la segona (del desplom). Després no sé: Muntant-la a vista m'he embolicat amb unes bústies alguna bona i les altres no. Després de penjar-me veig una seqüència per xapar l'altra i anar a buscar la pedra bona. Quan hi ets i aconsegueixes posar-t'hi damunt, ja està tot i que queda una excursió de pebrots fins la R. Baixant he descobert una bústia-bidit que no havia vist. Al segon intent en top-rope li he tibat amb l'esquerra però encara no he estat capaç d'encadenar preses prou bones. Podria ser que s'hagi d'anar per l'esquerra de la bústia-bidit, per anar a buscar directament la pedra bona? No ho sé: no he sabut treure-li l'entrellat a la segona i les gemes dels dits m'han dit que no hi hauria tercera. En Ramon també li ha fet un parell de tasts, el segon a mig gas i fins a mig camí, també sense èxit.

En Ramon a Lakang.

Amb aquests cinc pegues hem tancat la sessió. Ens emportem un bon interrogant a la Lakang, que haurem d'intentar resoldre un altre dia. Per cert, que ha fet un dia fantàstic, dels d'escalar amb màniga curta o sense samarreta! Impressionant per un dia de Sant Nicolau!