diumenge, 28 de juliol del 2024

Més Placeta

Avui amb el Manel hem tornat a la Placeta, buscant l'ombra. Per variar, avui hem començat amb Pica Lletres (IV+). Graduació desfasada. Aquí, si hi va algú que comença, deixa d'escalar. Suposo que deu ser l'objectiu? No sé...


A la primera del dia. No és IV+ ni de conya!

Després hem fet Padrins (6a). Jo l'havia feta fa temps i és una joia de via. Amb algunes apretades, però es deixa fer. El Manel, que és qui posa cintes avui, ha lluitat de valent i a mi també m'ha sortit, però ben concentradet!

 


Padrins
és una via boníssima. Una joia!

Després hem tornat a fer Sang i Ànima (6a+). Com que la primera xapa no protegeix de res, hem sortit amb la segona xapada. El Manel resol l'entrada amb solvència i jo també, amb menys estrès que l'altre dia. La gràcia és un cigronet negre que s'agafa amb esquerra com pots. Després, anem fent, gaudint de la via!


Sang i Ànima
també és bona però té una entrada agònica amb caiguda a terra.

A continuació he animant al Manel a posar-se a Baldufa (6b). Amb la canya arribem a xapar la tercera, cosa que s'agraeix. El company ho intenta però la primera part se li resisteix. Després, a partir de la tercera, va resolent amb molta solvència! Jo m'hi poso en top-rope perquè no veig gens clara la part de baix. M'he de penjar sovint, però al final veig una alternativa, tot i que extremadament dura: d'un bon tridit de dreta, lateral-pinça d'esquerra, tridit amb dreta de mitja falange, pujar peu esquerre, peu dret a una pedra a la dreta de la fissura i llançament a un bon canto d'esquerres. Recolocar-se i anar a buscar unes bústies per la dreta per agafar una bústia gran d'esquerra. D'aquí es xapa la tercera. Després encara hi ha feina, primer per una lateral a la dreta i, poc a poc, anar pujant sobre petits còdols que aguanten, sembla. Segons diuen, els còdols negres no es trenquen... 

Tot i que li he vist la forma de fer-la, em sembla una via extremadament desfasada per ser un simple 6b.

 
I, per rebentar-se, Baldufa. A partir d'aquí ja es deixa fer.

I després d'aquesta via ens hem dona per satisfets i cap a casa!