diumenge, 29 de setembre del 2024

Mirador de Garreta

A vegades tenim tendència a repetir... És el que ha passat avui, amb en Ramon. Com que no estic al 100% encara i no tinc projectes, he optat per proposar-li la cosa fàcil, tornar al Mirador de Garreta on l'altre dia vam estar la mar de bé i on encara tinc alguna cosa per tatxar.

Així que ens hem posat a En Set Vetes (V) a la dreta de tot del pedestal de la Queraltina. Via bonica però molt curta!


A la primera del dia. La càmera del mòbil del Ramon és millor que la meva.

Després fem la En Xan Cletes (V+), a la seva esquerra. Un pas més fi per superar una mena de panxeta i la resta, anar fent. Bonica i curta també.


A En Xan Cletes.

Després hem continuat escalfant a 40 Àngels (V+), on s'ha de tibar una mica més al principi i gaudir, amb finura inclosa, després. Aquí, com a mínim, es fan metres!



Seguim amb 40 Àngels.
 

D'aquí hem anat a baix al camí, a fer la Plumiferi (6a+) a l'esquerra de tot del sector interessant. L'altre dia vaig tenir una confusió i aquesta va quedar per fer. Aquí hi ha metres per donar i regalar! I tots valen la pena! Trobem el pas més complicat a l'hora de superar un ressalt, on cal anar en diagonal, de la dreta cap a l'esquerra. En tot moment hi ha canto, però cal saber moure els peus i encertar amb les mans. Després ve un tram més tombat i fi. Tal com l'he fet jo, les xapes queden una mica a l'esquerra de la línia que he seguit. I tal com l'ha feta el Ramon, li han quedat a la dreta. Diria que és millor opció la seva... Després de tornar a un tram més vertical, queden unes quantes xapes de bastanta finura. En tot moment hi ha bons peus per no cansar-se massa, però s'ha de mirar bastant, bastant. Jo he trigat una estoneta a treure-li tot l'entrellat. Bona, excepte les primeres xapes, una mica embrossades per la vegetació!



Escalada de veritat a Plumiferi. Un munt de metres (i 16 cintes).

Després hem anat, gairebé obligats, a buscar l'ombra del primer lloc on estàvem. El sol rostia de valent, tot i que a primera hora feia una bona fresca (10º). A mi em quedaven les vies difícils per fer i avui m'he posat a Sauna Ibèrica (6b). No m'hi he posat mai i em poso mans a l'obra. El primer tram surt més senzill del que sembla vist des de sota, fins que estàs a sota les dificultats. Jo he arribat aquí aprofitant una bona llastra a la dreta, retornant a la fissura amb uns moviments delicats de peus. S'agafa una fissura vertical, primer en bidit avall i després tibant en lateral a l'esquerra que permet pujar peus i xapar. Invertida a l'esquerra, pujar peus i anar a buscar la llastra-bavaresa per la dreta sense massa problemes. Després ve una repisa on es pot descansar abans d'atacar el tram final, verticalot amb uns passos de finura. Hi ha una xapa que m'ha fet apretar el cul amb una certa por de tocar la repisa... Però es va fent, apretant una mica!


Encadenant el 6b...
 

I per acabar ens hem posat al Trunyo del dia, la Soca (V). Té una primera xapa a can pixa, amb caiguda a terra si no es posa algun friend o tascó, la segona a tocar... Tot plegat voltat d'herbetes... És a dir, gens recomanable fins la quarta o cinquena xapa, on és de l'estil de les veïnes de la dreta.


El Xevi ja ens va avisar... però ens hem posat a La Soca.
 

Avui ha estat el dia del Ramon, que s'ha atrevit amb tot i ho ha encadenat tot! (i la soca, ni tocar-la, ell). Jo també m'he quedat content tatxant la Sauna Ibèrica i la Plumiferi. Un altre dia, tocaran els 6b+... A veure si l'espatlla s'enrolla i em deixa fer, que semblo un iaio...