dijous, 7 de febrer del 2008

Calders peta

 
No és que el lloc geogràfic anomenat Calders estigui en procés de descomposició, sino que els xais que visiten els desploms acaben petats. Almenys això és el que m'ha tornat a passar aquesta tarda en què el Tati m'ha tornat a treure a passejar.

Per començar, avui m'he ficat a la via del Corb (6a+) aprofitant que sembla que ja fa molt temps que el niu està deshabitat i, per tant, s'hi pot tornar a escalar. Es una via interessant però patinosa, amb textura de marbre. Va seguint una fissura amb tendència cap a l'esquerra. Els passos més complicats estan just al començament, amb una entrada desplomadeta de tibar-li i cap al final, poc abans d'arribar a la reunió.

Després he fet la aluminosi (6b) que també segueix una fissura, aquesta vegada vertical. Una entrada durilla, com a tot arreu, i després anar aguantant, aprofitant la fissura per empotrar el braç dret de tant en tant i fent algun ramonage en algun punt. La darrera xapa queda força a la dreta i indica que cal fer un flanqueig estrany cap aquesta direcció. L'entrada a la reunió requereix una apretadeta addicional. També surt a vista, però ja apareixen els primers símptomes de petament.

A banda fer la del Corb, en Tati ha continuat el seu escalfament passejant-se per la Barrut. Després, uns companys han muntat la dels xais (6b+) i m'hi han deixat les cintes perquè pugués barallar-m'hi. Aquí les apretades ja són més intenses, especialment al primer tram: una entrada durilla per anar a buscar una successió de cantos bons però bastant allunyats entre sí, fins xapar el segon parabolt. A partir d'aquí van havent-hi bones gandes, però cal trobar les adequades d'entre un seguit d'opcions no tan bones. Xapo el darrer parabolt des d'un canto horitzontal que queda a l'esquerra i a partir d'aquí un parell de tibades per arribar a la reunió. M'he penjat arreu, però els passos han anat sortint i l'he deixada muntada per fer-li un segon intent que ha acabat sortint pitjor que el primer: em feia mal tot. M'he arrossegat vilment! Espero que, com a mínim, m'hagi servit d'entrenament per la propera.

Mentrestant, en Tati ha fet algun intent al seu projecte del dia, la boicot (8a). Avui li ha trobat el moviment clau per aguantar al crux i ha estat a punt d'engalomar-la perquè els altres movimentsja els té totalment controlats. El proper intent ha de ser el bo!

En Tati, aguantant fort a boicot

Hem marxat gairebé a les fosques, mentre l'Esteve encara feia el darrer intent del dia -qualificable pràcticament de nocturn- al seu projecte...
 

6 comentaris:

PGB ha dit...

Petrus, de xai res! jo crec que ja t'estas convertint en un bon bou amb aquestes tardes fanàtiques que fas...

Salut i a tibar, bou!

Petrus ha dit...

Gràcies, PGB, però digues-ho als meus avantbraços, que avui no podia frenar fort anant en moto...

Però aniré menjant sopes i prenent cola-cao, a veure si així...

PGB ha dit...

Heheh, ni sopes ni colacao... falten bistecs!!!

Això em van dir un dia per Sant Llorenç quan vaig dir que encara havia de menjar més sopes... :P

Petrus ha dit...

Doncs hauré de fer-me soci d'alguna carnisseria XD

Per cert, el teu video, un 10! I a veure quan enllesteixes el PFC del tot, encara que has pogut combinar un xic oci i negoci.

Pau ha dit...

Petrus, el 6b+ del que parles es el que esta al costat del 6a ?

Si és el que crec feia molt bona pinta, pero la veritat es que semblava duríssim

A veure si aquest mes de Març fem un intensiu de Calders

Petrus ha dit...

Pau, el 6b+ (la dels Xais) queda entre un 7b i un 6c+. Es la primera via "assequible" que es troba a l'esquerra de la del Corb o la primera "assequible" que es troba a la dreta de la fissura aluminosi.

Al Vèrtex nº 215 tens uns bons croquis.

Jo també espero anar-li fent algunes visites properament...