dissabte, 19 d’abril del 2008

Cargolaire: Primer 6c i escalada tradicional


Aquest matí hem anat al Cargolaire amb la Rosa i la Clàudia. Avui ha estat un dia perfecte: ha caigut el meu primer 6c i he fet tres vies ignorant les xapes i posant-me jo mateix les assegurances. Anem a pams:

Escalada tradicional al Cargolaire

Hem començat visitant el sector nou equipat per en Sebastià on havíem anat fa uns dies amb en Tati. Avui, pensant en la Clàudia, he decidit fer les dues de més a la dreta: Nasredin i Babaiaga, dos IV's ideals per la canalla. Com que els he vist possibilitats clares per fer-les clean (llevat de la reunió), m'hi he ficat. A la Nasredin he posat tres tascons i a la Babaiaga dos.

Fent el diedret de la Nasredin, que sembla talment demanar tascons a crits

La Clàudia a la Nasredin

La Rosa, després de recuperar el material a la Babaiaga... una experiència nova per a ella!
La Clàudia a la Babaiaga

En acabar el matí, hem passat per sota de la Mercisu (V+) i també l'he fet amb la mateixa tècnica. Aquí he posat dos tascons a la part del díedre-bavaresa, un camalot del 0.5 en un forat a sota el sostret on comença el flanqueig i un friend mitjà al sostret. Ha estat una bona experiència que intentaré repetir de tant en tant.

Jo mateix al primer tram de la Mercisu

La Mercisu, autoequipada

El primer 6c!

Però el plat fort del dia ha estat el Vistassu (6c)! La vaig provar fa uns dies i em va semblar que li veia possibilitats així que avui m'hi he ficat. Han calgut alguns intents ràpids per trobar la manera bona d'anar de la primera a la segona xapa. Quan m'ha sortit aquest tros, he acabat caient anant des de la invertida bona a la llastra lateral d'esquerres, però l'he acabat de muntar bé. He baixat, i després d'una reposadeta, li he fet un pegue a mort... i ha sortit! No vull ni imaginar-me la sensació que em farà quan faci el primer 7a, si és que arriba!

A continuació vé un extracte del megareportatge que m'ha fet la Clàudia, la nostra fotògrafa de luxe d'avui:

Els primers passos del Vistassu. La Rosa, ben atenta, que ja sap el pa que hi donen!

Havent fet el llençament entre la 1a i la 2a xapa

Canto bò abans d'agafar l'invertida

Xapant la darrera... Ja està!