dimarts, 15 d’abril del 2008

Calders: Primers deures acabats


Després d'uns dies d'inactivitat rockera, aquesta tarda s'ha pogut fer una escapada que ha servit per acabar uns deures pendents de fa uns dies. Ens fem un truc amb en Tati i quedem directament a Calders-Desploms perquè jo he de tornar més d'hora. Poc després d'arribar-hi apareixen en Javi i en Oriol.

Mentre arriba en Tati, en Javi m'assegura a la primera via de la tarda: La Calavera (6a). Bonica via que segueix un diedret, amb canto a tot arreu i on cal espatarrar-se un xic de tant en tant. Surt sense dificultats, com l'altra vegada que m'hi havia enfilat.

Ja amb en Tati, ens fiquem a la Entrerrocs (6b). Aquesta no l'havia provada mai i estava entre les "assequibles" pendents. Un inici verticalillo amb tendència primer un xic a la dreta i després flanquejant marcadament cap a l'esquerra per agafar un enorme bloc-llastra (sembla que aguanta) i anar pujant entre un diedrillo i un esperonet fins a la reunió. Força bonica també.

Després d'això ja tocava el projecte del dia: la dels Xais (6b+) que els lolos habituals de la zona fan saltant i que en una visita anterior va ser objecte de dos intents per part meva. Avui he anat molt bé posant les cintes fins al xapatge de la darrera abans de la primera reunió. Allà no he sabut posar-m'hi bé i m'he petat molt xapant. Tant, que quan ha tocat sortir han fallat les piles i m'he hagut de penjar. Un repòs i cap amunt, fins a la segona reunió, el que permet allargar un xic la via.

Com que li he vist clarament color, l'he deixat muntada i he reposat una bona estona mentre els bous feien de les seves (Balrog, Examen Final, Miracle) per la zona. Cal dir que hi havia una oferta d'entrepà de calamars associada a l'engalomament del Miracle... no sé pas com haurà acabat la cosa!

Després d'un bon descansillo, li he fet un segon intent a la dels Xais, aquest cop amb èxit! Aquesta vegada, al xapatge on abans m'havia complicat, m'hi ha posat bé creuant peus a l'esquerra i ha sortit molt millor. D'altra banda, ajuda molt recordar bé cada pas així com no haver de posar cintes!

Finalment, mentre en Tati s'enfilava per la seva banda, en Javi s'ha ofert per assegurar-me a alguna via... No era el moment de provar res més seriós i he decidit fer la enderrocs (6a+) que sols havia fet un cop i en top-rope. Ha sortit bé tot i que a la segona xapa he tingut alguna que altra dificultat.

He deixat els lolos tibant cadascun al seu projecte i cap a casa ben content!
 

4 comentaris:

Jortx ha dit...

Felicitats per la vieta! Jo encara no la tinc feta....

Avui m'he passat per la zona i a un tiu se li ha partit un cantu xapant la tercera i s'ha menjat el terra... Sembla que per sort només li fa mal el turmell!

Estem en contacte!

Petrus ha dit...

Vaja, vaja: Entre la primera i la segona xapa sí que tenia constància d'un canto mòbil del que rebotava fins a un altre per xapar la segona. No recordo que xapant la tercera ballés cap dels cantos que feia servir jo... Tant de bo no hagi estat res.

Jortx ha dit...

Per cert, al Vèrtex (ressenya + actual) Enderrocs està de 6a+ i Entrerocs de 6b.

Petrus ha dit...

Gràcies, ja ho he arreglat! Sempre em miro una ressenya antiga... i això que tinc el vèrtex a mà. Dóna gust que t'apugin el grau, jeje.