dissabte, 26 d’abril del 2008

Cavall Bernat. Desiree

Avui hem anat a fer via llarga amb en Jortx. Ens feia gràcia fer la Punsola però li vaig comentar a en Jortx: agafem una ressenya de la Punsola i una de la Desiree per si hi ha massa penya a la Punsola...

En Jortx m'ha passat a buscar a les 9 i ens hem dirigit cap a Montserrat. Aparquem a Sta. Cecília, ens posem els trastos i enfilem cap al Cavall. Mentre caminàvem hem vist que hi havia una cordada ben amunt, semblava que encarant el primer llarg sencer d'artificial. Comentem: "Bé, si aquests ja estan allà dalt, no tindrem problemes". A sota diables, veiem que una altra cordada treu el cap per l'aresta... "Bé, aquests també estan força amunt...". Arribem a peu de via i just aleshores començava una altra cordada... "Jortx, crec que haurem d'anar a la Desiree si no volem empassar-nos una espera interminable". Dit i fet. [Més endavant han vingut encara dues o tres cordades més, sembla que sols hi hagi una via al Cavall. Nosaltres, per sort, hem estat completament sols]

Hem pujat per la Canal del Cavall fins trobar el cable (polèmic) que ens mena a un peu de via raonablement còmode. Allà en Jortx ha decidit que em tocava a mi fer el llarg d'artificial, el 4rt, i s'ha posat mans a l'obra.

La primera tirada comença en lliure finet (V) que es va complicant progressivament fins a la sortida d'un forat. A partir d'aquí tirem majoritàriament en A0 amb algunes sortides de V+.

En Jortx, a la primera tirada
Jo mateix, entrant a la primera reunió

La segona tirada surt per la dreta de la reunió seguin un parell de xapes. A0 al principi i s'agafa una magnífica llastra (prima) que superem en bavaresa (IV+). Una bagueta en una xapa indica que algú ha baixat en un tram on hi ha un alejillo curiós que es resol bé anant per la dreta. Un tram més vertical ens mena a les dues darreres xapes (V+) que cal deixar a dalt i a la dreta per anar en lliure. Aquí també ha calgut un pas d'A0.

Agafant la llastra de la segona tirada

Els darrrers metres abans d'entrar a la R2

La tercera tirada té un inici d'A0 i ben aviat ens deixa en una magnífica placa de dificultat decreixent (V+/6a a IV+). La tirada es redreça en un punt on la roca empitjora lleugerament (V/V+) i aviat flanqueja a l'esquerra per sota d'un desplomet. A partir d'aquí, bon canto seguint la fissura fins a la reunió (IV+).

Arribant a la R3

La quarta tirada no ha tingut cap misteri: Artificial de principi a (pràcticament) fi. Jo portava un estrep i fifí i he anat de conya. En Jortx, que no està avesat a aquests mitjans :), ha tirat en A0. Portàvem un total de 20 cintes. He anat xapant alternativament una sí i una no i ens han sobrat un parell de cintes extra per cada reunió. Cal dir també que he tingut l'honor de xapar el famós merlet que es troba als 2/3 del llarg aproximadament. La tirada comença amb un lleuger desplom i progressivament es va posant vertical. L'entrada a la reunió no té problemes especials llevat de la mandra que fa canviar de mitjà de progressió (V).

Jo mateix, pedalant al desplom de la quarta tirada

En Jortx, a punt d'entrar a la R4

La cinquena tirada és molt guapa. Surt per la dreta de la reunió anant a buscar uns bons cantells més a la dreta de les xapes (V). En una petita panxeta hi trobem un pas durillo (6a) fins agafar una magnífica pedra blanca. Terreny més tranquil i aviat anem seguint una fissura on hi ha un parell de claus en bon estat que costen de veure des de baix. Algun pas curiós (V+) quan s'acaba la fissureta per anar a l'esquerra on aviat en neix una altra amb molt bon canto (IV+) fins a la reunió a uns 10 metres del cim.

La Moreneta amb un dels protagonistes...
... i aquí amb qui escriu això

Un darrer mini-llarg ens porta a xapar (literalment) la moreneta del cim. Un ràpel (25m) fins a sobre la berruga i un altre (45) fins a l'arbre a peu de la via normal, seguits d'una desgrimpadeta, configuren el descens.

Comentaris: Via molt recomanble, una llegenda montserratina. La via està totalment equipada llevat del merlet del 4rt llarg. Hi ha les assegurances que calen als llocs adequats. Cal portar unes 20 cintes, estrep opcional. Es una via molt recomanable, tot i que els Ae poden fer baixar la seva cotització per alguns. Avui hem comprovat que el Cavall és un important focus d'atracció: cal demanar tanda amb antelació en algunes vies.

Més comentaris: Des del cavall es té una vista impressionant sobre la paret de diables. Curiosament, hi havia uns sapastres a la GAM de diables, malgrat la prohibició vigent, coneguda i ben retolada a l'inici del camí d'aproximació. Personatges com aquests faran que aviat algú ens prohibeixi escalar-hi sempre.

Gatsaule ha dit...

Molt bona feina, veig que la parella segueix funcionant. A veure quin dia coincidim !

El dijous a la tarda, des del Cavall, podíem sentir els crits de les àligues que niuen a la Paret de Diables ! Tots els col·lectius tenen els seus neandertals....

Jortx ha dit...

Un breu apunt:

Via prohibitiva quan fa un sol com el d'aquest cap de setmana. Possibilitat de cremades importants (o si no pregunteu-li al clatell del Petrus o a la meva esquena).

Per tota la resta, bona via amb molt ambient, molt recomanable si no es té cap problema a l'hora de tirar d'Ae.

Ara, a la següent :)

mchesa ha dit...

Hola! M'ha fet gràcia q aquest dissabte hagueu fet aquesta via! vaig estar a prop, a l'Elefant, amb una de les persones que va obrir la Desirée!
Enhorabona!

Petrus ha dit...

Gatsaule: A veure si quedem ben aviat! Deixem que en Jortx s'afarti de fer adherència i aleshores!

Jortx: Tens tota la raó amb el sol. De fet, crec que ja em vaig rostir a peu de via... El meu clatell va quedar d'un roig radiactiu que feia por (està clar que la protecció 8 que duia era insuficient o estava caducada)

Gatta: Quin luxe poder escalar amb en Joan, un dels oberturistes de la Desiree! Fes-li arribar les meves felicitacions per obrir una via tan atractiva!

Cristina ha dit...

Hola!!
Soy una de las 15 cordadas que estaba en la Punsola!! También de la cordada de 3 que estaba en la Electric Laidyland el día que vosotros hicisteis la Easy Rider..., parece que vamos coincidiendo!
Jortx me ha pasado una de las fotos que nos hicisteis desde la Desiree, muy guapa! Muchas gracias y hasta la próxima!!

Un saludo y buenas escaladas!