dissabte, 7 de febrer del 2009

Plurabel a la Roca Alta

Amb en Fredi i en Joan hem enfilat cap a la Roca Alta. Ens hi hem acostat per la pista que porta a Rúbies i que surt a l'esquerra un tros més enllà de Vilanova de Meià. Quan la pista ja sembla allunyar-se de la Roca Alta trobem una pista a la dreta amb un rètol que indica alguna cosa relacionada amb la Roca Alta. Nosaltres hem deixat el cotxe al costat del camí un xic abans de que la pista es compliqui. Amb un 4x4 es pot arribar més a prop. L'aproximació consisteix a seguir la pista fins trobar fites que ens conviden a acostar-nos a la paret. Aleshores, cal seguir-les :)

Els socis tenien idees més explosives i sort n'he tingut que jo havia de ser a casa a mitja tarda. Finalment ens hem posat a la Plurabel. La guia diu "seguros lejos" i 6b obligat, el que no resulta gaire tranquilitzador... Sort que en Fredi ho ha acabat resolent.

El primer llarg comença per una fissura-llastra on ja cal començar a tibar. A l'alçada d'un bloc mig desenganxat comença un flanqueig durillo a l'esquerra on les assegurances estan a can pixa. Es pot -i convé- completar amb aliens i micros.

El segon llarg comença per un terreny verticalillo i un xic trencat. La primera xapa està a uns 6 metres. A partir d'aquí, un desplom amb pinta de dur i la següent xapa visible a 6 metres més. Sortir de la primera ha requerit d'ajuts artificials... Quan, finalment, en Fredi ha aconseguit arribar a un relleix que hi ha a mitja excursió, veu un parabolt a sota a l'esquerra, invisible des de sota! Una bona tibada encara per acabar de superar la zona desplomada i entrem en terreny més agrait. Després, una placa 10, també amb bones excursions, ens porta a la R2.

El tercer i darrer llarg comença verticalillo (hi ha una xapa, vol dir que no ho regalen) i segueix amb un desplomet amb un pas bloquero. Després bon canto durant un trosset i una placa fineta que fa de cirereta al pastís. Hem baixat per la via en tres rapels -el darrer, volat!

El resum és: una via molt guapa, dura (com fer el pas de la 2a tirada segueix essent una incògnita encara) on cal portar un bon assortiment de catxarrets (i posar-los). Adjunto una ressenya, que serà l'únic element gràfic del post: la càmera estava baixa de pila (com jo, jeje).

Mingo ha dit...

Felicitats per la via. Heu trobat gel a la pista? és que fa 3 setmanes vam haver de girar cua per la neu i el gel

Petrus ha dit...

Mingo: Ara està perfectament transitable. No hi havia neu ni gel.