diumenge, 14 de novembre del 2010

Volta per Montserrat

Inspirat per aquesta entrada, avui he enganyat a la Rosa per anar a fer un volt per Montserrat per fer gana per dinar.

Hem deixat al cotxe al pàrking del Vermell del Xincarró/Cova de l'Arcada i hem seguit la pista ampla fins trobar el trencall amb marques verd-blanques que sur a la dreta. Anem fent fins trobar el camí que ve de Coll de Guirló i aviat som a l'alçada dels pallers.

Als Pallers, la roca multiforadada.

Ens hi acostem un xic per fer un mos i alguna foto i retornem al camí per arribar al refugi Vicenç Barbé.

Prop del refugi hi ha aquest geocatxé i hem anat a cercar-lo. No ha calgut GPS, amb el google maps ja n'he tingut prou :) Aprofitant que prop de la Tri-Roca n'hi ha un altre i que la volta original segurament se'ns faria curta, proposo de pujar canal de les Bessones amunt per anar a buscar les marques vermelles de la Travessa d'Agulles. Hem trobat el catxé sense dificultats i ens hem fet una foto amb la càmera que hi ha.

D'aquí encara ens hem acostat a Coll de Porc a trobar el catxé amb el mateix nom, amb les grimpades associades al trajecte. Malgrat ser un lloc molt transitat, aconseguim passar desapercebuts mentre el trobem i signem al llibre de registre.

Anant de Coll d'Agulles a Coll de Porc cal fer un xic l'indi...

A partir d'aquí, hem baixat fins a l'alçada de l'Agulla de Pas de Príncep. Aquí surt un corriol a mà esquerra que ens portarà cap al Torrent de les Grutes. Cal estar atent a no perdre el camí en algun tram rocós (hi ha fites i n'hem afegit alguna). Un cop al torrent trobem un corriol a mà dreta amb marques blaves que s'aparta del torrent que hem de seguir.

Després d'uns graons el torrent sembla talment la llera seca d'un riu, amb grava abundant a terra i ben encaixonat! És un tram molt maco (semblo un camacu, però aquí queda).

Uns graonets al Torrent de les Grutes

Aviat el torrent s'obre i quan ja es comença a veure la Desdentegada i la Cova de l'Arcada se'ns ajunta per la dreta el camí del Torrent del Lloro.

El camí ens porta fins la Cova de l'Arcada. Abans, però, hem trobat una família de cabres que ha fet caure un munt de rocs des del seu pedestal!

Les cabres assassines.

Des de la cova de l'Arcada el camí ja és ben conegut: Baixar fent ziga-zagues fins la llera del torrent i estar atent a sortir-ne per la dreta. Després el camí és més o menys planer fins retrobar el cotxe.

Hem augmentat notablement la volta proposada inicialment, però ha valgut la pena: El camí des del refugi fins al Torrent del Lloro tampoc no és que sigui imprescindible!