dimecres, 28 de març del 2018

El Manantial - Can Jorba


Avui tenia ganes de veure com em responia l'esquena després d'una parada, novament per problemes lumbars. Feia temps que no coincidíem amb la Cristina i aquest matí ha estat ideal per a la retrobada. Ella proposa anar a Can Jorba, al Manantial. Feia algun temps que no hi havia estat i m'ha semblat bé!

Volem començar per la més senzilla, la Liquenatus, però la companya se m'enfila per una altra via que va a la seva dreta i de la que no se'n sap gairebé res. Hi ha qui opina que és 6b+ si s'arriba a la R de dalt... En tot cas, ja he vist que no era V+, ni tan sols parant on ho ha fet ella.

La Cristina, a la primera del dia.

Per tant, baixa la Cristina i jo em poso, ara sí, a Liquenatus (V+). Coincideix amb el record que en tenia, però m'havia deixat embolicar ;). Recordo que era fineta i realment és així! Val a dir que n'he fet la versió allargada, amb arribada desplomada a la reunió per dos motius: un, que la R té una anella i una baga i l'altre, que així podria desmuntar bé la R de la via fantasma. 

A continuació anem cap a l'esquerra a fer la boníssima Supersic (6a+). Començament xulo, seguint la fissura. Posant-te bé pots anar pujant sense tibar massa malgrat que és ben vertical. Després, placa montserratina on s'ha de treballar bé la tècnica de peus. La Cristina la fa sense despentinar-se i jo també, però en top-rope, que no vull arriscar gens.

 Fissura d'entrada a Supersic.

Després anem a l'esquerra de tot, a Silver Sonic (6a+). Aquesta no l'havia feta mai i és prou guapa. Alhora és molt tècnica, de presa petita de mans i de peus. Surt bé, però Déu n'hi do dels passets que hi ha! Durilla.

Finura i treball tècnic a Silver Sonic (6a+ o més).

Després d'aquesta, hem fet la Jes Extender (6b), nova també per a mi. Aquesta és més vertical, amb algun pas de tibar-li més i amb un mur final on tot fa baixada i has de fer un bon treball tècnic. La companya la fa amb solvència i jo he de penjar-me en un punt perquè m'embolico i no encerto una bústia salvadora.


La Cristina, amb autoritat, i jo mateix, com un covard, a Jes Extender (6b).

Després d'aquesta hem decidit deixar-ho aquí, no sense algun dubte. Un altre dia hi tornarem! El dia ha estat molt profitós, tot i que he fet la major part de la feina en top-rope. Ha servit per confirmar que estic en condicions de tornar a tibar-li, ni que sigui a poc a poc!

3 comentaris:

Jaumegrimp ha dit...

Ei Pere, amb aquestes tibantors com vols recuperar l'esquena? ha ha ha. Vaja espero que et vagis recuperant ànims.

Autor ha dit...

Hola Pere! Fa poc vaig anar al Manantial també, i vaig veure aquesta via nova. Algú de per allà em va dir que li semblava que és 6a+. Jo no l'he fet, però si que vaig fer la "segona part", començant per la via Golden Gay, i seguint cap amunt fins a la reunió. No la vaig poder encadenar, però em va semblar com mínim 6b, un esperó amb passos raros i lleugerament desplomat, amb una arribada a reunió també rara. Si en saps res més ja ho diràs!
https://fanaticlimb.blogspot.com.es/2018/03/esportiva-can-jorba.html

Petrus ha dit...

Ep, @Jaume! No estic al 100% encara, però escalar no sembla que afecti negativament. Més aviat al contrari. I no vaig tibar pas massa, això d'anar amb la corda per dalt tranquil·litza molt, jeje

Merci per la informació, @Aran! L'arribada a la reunió ja la vaig veure exigent, ja. De fet, venint per la Liquenatus ja és prou complicada, a no ser que t'hi llencis directament a pillar la cadena. Si la vas trobar mínim 6b és que deu ser-ho, darrerament estàs molt fort!!