dilluns, 30 de desembre del 2019

Per Nadal, cada ovella al (seu) Corral


La darrera escalada del 2019 ens ha portat amb l'Ernest cap al Corral, als Rasos de Peguera. Jo hi havia estat una vegada amb la Clàudia, on havíem fet les vietes més senzilles. Avui l'Ernest en portava alguna de cap...

Hem començat a la part esquerra, on encara hi tocava el sol, però poquet perquè a aquesta època va baix i els arbres de fora hi fan ombra. Jo m'he enfilat per la via Sóc Raider (6a). L'Ernest em comenta que és més senzilla que la Lindo Pulgoso (V+) que vaig fer l'altra vegada i realment m'ha semblat així.

Sóc Raider passa la panxeta que es veu al centre de la imatge.

L'Ernest no s'hi posa i en canvi escalfa a Lindo Pulgoso. Jo també la faig i corroboro que, per mi, és més dura. Especialment l'entrada a la reunió on s'ha de fer una bona apretadeta.

A Lindo Pulgoso ja s'ha de tibar més...

A continuació baixem cap a la nevera per fer la Alderaan (6b) que a l'Ernest li ha de servir per muntar el seu projecte del dia. Aquí no hi toca el sol i tenim alguna clapa de neu als peus, total que fa fresqueta de la bona! La via té un megasostre on veig l'Ernest fent unes apretades molt i molt burres. Total, que decideixo fer-la en top-rope. El pas del sostre és estrany i no trobo cap manera còmode de passar-lo. S'ha de tibar de forma bastant salvatge i aconseguir pujar peus a sobre com puguis. Després hi ha alguns roms encara però es pot anar fent...

A la nevera de Alderaan. Comença la festa...

...hi trobem un sostre, sostre,...


... que dóna feina fins i tot en top-rope.

L'Ernest es posa a Jo Ta Ke (6b+), el seu projecte, i acaba encadenant-lo. Jo ni tan sols m'ho plantejo...

El projecte del dia per al company.

Passem de la Cara Est a la Cara Sud on hi fa un sol collonut. Animat per l'Ernest, em poso a Replicante (6c) a veure què hi donen... Vaig a vista i posant cintes, per tant, absolutament al límit... El començament és vertical, amb un passet curiós fins agafar una bona fissura a la dreta. Pujar peus i situar-se en terreny molt rom per xapar la segona. Després un xic a l'esquerra on he pogut reposar una mica i mirar per on atacar el mur desplomat que ve. A la dreta de la línia de xapes hi ha un bon bec i des d'allà aconsegueixo xapar la quarta però aquí no veig clara la continuació i em penjo. Tinc bastants dubtes de com anar a buscar un altre bec bo (vull dir positiu, tot i que la roca és més que dubtosa) i acabo anant-hi tibant de la cinta. D'aquí es xapa prou bé però torna a haver-hi un pas molt estrany per la fissura: és ample i dolenta i només aconsegueixo pujar empotrant el braç esquerra de forma bastant guarra. Una vegada pujats peus es xapa la darrera i queda una apretada. Baixant em miro el primer crux i decideixo que la forma de fer-lo és pillant una fissura roma i ampla a la dreta amb la dreta en un punt que deixa tibar en lateral. Pujar peus, obrir esquerra a una regleta en baixada, ajuntar dreta i pillar el bec.

Després li faig un tast en top-rope i aquesta seqüència em surt bé (molt apretada però) i fallo a la fissura de dalt. No és pas senzilleta, no!

Primer tram de El Replicante. S'ha d'apretar, però vaig fent encara...

 ...més o menys fins aquí. Ara ve un ressalt estrany...

...i aquí hi tornava a haver un passet!

Malgrat les aparences, desploma de valent!!!

Mentrestant, l'Ernest ha fet alguns pegues a vies intenses...


El company a un 6b+ nou...

... i a Anacleto (7a).

Amb els meus cinc pegues que inclouen el gasto fet a Replicante jo ja em dono per satisfet i tirem avall, abandonant el sectoret. No m'hi queden gaire coses per fer aquí, però potser encara pot caure alguna visiteta, ni que sigui per tatxar la Replicante...