diumenge, 1 de març del 2020

Segona visita a Can Guies


Fa uns pocs mesos vam anar a Can Guies amb en Josep. Avui hi hem tornat amb ell i amb l'Ernest, que tenia ganes d'escalar-hi i aprofitar per fer un arreglillo. Aquella vegada no vam encadenar gairebé res, així que avui anava un xic encongit, tot i la promesa de l'Ernest que triomfaríem!

Hem començat per la dreta de tot, amb la Te la Dedico (6a). Vista des de baix sembla un rostoll sense interès, però la via està prou bé. A més, serveix per escalfar perquè hi ha algun passet tens, tot i que es deixa fer ben bé.

Començant la feina a Te la Dedico.
 
A continuació l'Ernest s'ha posat a Petits Miracles (6a+). L'altre dia vam haver de fer filigranes per sortir-ne i no la vam pas encadenar. L'Ernest la treu amb soltura i comenta que la roca està "al punt"... En Josep ha de penjar-se a la penúltima perquè ell fa l'opció per l'esquerra i no ha encertat el lateral bo. Jo segueixo les passes de l'Ernest, un xic per la dreta i xapo bé la darrera. Per sortir-ne, però he de fer Petits Miracles en roms... L'encadeno però agonitzant!

A Petits Miracles.

Després d'aquí ens hem posat a Esplendor Geométrico (6b+). L'Ernest la fa sense massa dificultats i em deixa un allargo en un parell de xapes. En Josep s'hi posa en top-rope i la fa ben bé: diu que se'n recorda de fa unes setmanes quan va venir-hi. Finalment és el meu torn i la provo des de baix. La via s'enfila a un gendarme separat i després cal entrar a l'agulleta pròpiament dita per on va la via. Als primers metres s'aprofita l'esperó de la dreta, i hi ha alguns passets de colocar-se amb finura. Després ve el tram complicat, on la cosa es redreça. Aquí cal anar mirant bé peus i aprofitar alguna presa a la paret de la dreta i quedes en un punt on encara hi ha un moviment tens fins pillar un canto bo. Aquí he aprofitat l'allargo per xapar i treure tensió: realment sols és un moviment més, però la xapa queda una mica llunyet... Per arribar al sostret queden uns moviments curiosos encara. Jo ho he estat lluitant una bona estona, amb una mà dreta en una presa xica que mica en mica em va inflant. Per sort, trobo una posició on puc espolsar-me una mica i agafo confiança per fer una tibada de dreta, agafar una esquerra acceptable i una rebava per la dreta que permet xapar. Una remada fins un bec amb l'esquerra i estic a la fissura on em dic que no he de caure passi el que passi. Vaig inflat a tope i queda un moviment dur que acabo fent bé. Després bon canto, més suau i xapar la darrera (alejillo) i d'aquí un pas i la reunió. Encadenada, però donant-ho tot! Buff!!


L'Ernest (a dalt) i jo mateix Esplendor Geométrico.

Després d'aquesta l'Ernest volia fer la Gampiro (6c+). Aquí hi ha hagut una baga que penja d'un parabolt des de la seva obertura perquè hi ha una nata dolenta contra una rampa. Avui tocava corregir això però abans li ha fet un pegue a mort i l'ha tret! En Josep li havia fet un parell d'intents fa unes setmanes i avui, en top-rope, l'ha fet excepte un moviment on s'ha equivocat. Jo m'hi he posat en top-rope també perquè no estic totalment recuperat i, a més, és dura de pebrots. El començament és de passos ben llargs on has de saber on anar. Primer, a pillar un canto amb dreta, després moure peus per l'esquerra i pas llarg fins pillar unes punxes amb la dreta. A partir d'aquí hi ha peus i gotes d'aigua que permeten anar pujant fins a la zona desplomada. Aquí toca espatarrar-se en díedre, ajudant-se amb una regleta d'esquerra i fer una estirada a una presa que no aconsegueixo veure per molt que me la cantin. Em penjo després d'una relliscada, m'ho miro i veig la presa per la dreta. Després toca mà esquerra a una regleta vertical per moure els peus cap a la dreta, a sobre d'un bony on es pot agafar una mica d'aire. (A la dreta hi ha un bon esperó i l'esquerra queda mig bé en una invertida). Invertida d'esquerra, pujar molt els peus i pillar una lateral amb la dreta, millor la de sobre, n'hi ha dues i la de baix no m'ha estat suficient per tibar amb dignitat. Després pinça per mà esquerra a la dreta del parabolt, una lateral per la dreta i anar a buscar la llastra invertida a l'esquerra (els companys van de la pinça fins dalt d'un bony, jo no hi he vist color). Des d'aquí pujar peus i llençar-se a un forat per la dreta des d'on s'agafa la reunió... M'ha semblat molt dura. Un altre dia, més fresquet, potser ho trobo diferent...


L'Ernest resolent (a dalt) i jo tastant Gampiro.

Hem deixat l'Ernest treballant i nosaltres ens n'hem anat a Stock Options (6a+) on l'altre dia tampoc vam encadenar. Avui ha sortit, però amb aiais i uiuis! Els primers metres són de bavaresa amb peus en (poca) adherència (el company ha fet un parell de patinades...) fins pillar una franja bona des d'on xapar la segona. Moure peus en adherència a la dreta però ara amb bon canto i anar fent. Queden uns passos interessants, un aleje de collons i s'entra al mur on s'ha de donar la talla. Per l'esquerra hi ha una fissura vertical però cal moure's cap a la dreta per anar seguint les xapes. El moviment a la dreta és molt exigent per la manca de peus prou bons i aquí he tingut algun dubte sobre les meves forces. Per sort no se m'ha obert la pinça d'esquerra creuada i aconsegueixo pillar canto i posar-me fora de perill. Per entrar a la reunió queda un moviment curiós, però relativament suau. 

Avui he tatxat, finalment, Stock Options.

Amb aquesta via ens donem per més que satisfets. Fotre cinc pegues ja està prou bé, tenint en compte que el del 6b+ m'ha semblat que ja seria la darrera cosa bona que faria en el dia! Baixant he agafat aigua a al font de la Salamandra i hem arribat a dinar a casa. Matí rodó, amb quatre vies tatxades!

Per cert, la meteo ha estat curiosa: al principi sol a tope, després algun núvol, després tot núvol i en baixar algunes gotes...



1 comentari:

Jaumegrimp ha dit...

nhorabona ! i això que dius que no estàs a tope!!! molt viscut el relat Pere, em fas agafar ganes de fer esportiva ha ha ha