dijous, 17 de setembre del 2020

El Pati

A la dreta de la Vinya s'hi ha equipat un sectoret anomenat el Pati i avui ens hi hem acostat amb el Ramon, que feia molt de temps que no escalava.

Hi ha 7 vies entre V i 6b sobre roca que no sempre és perfecte, però que ha estat molt sanejada. Això vol dir que, tot i l'excel·lent feina que han fet els equipadors, encara ens podem trobar alguna cosa que caigui. De fet, n'han anat caient unes quantes, sense conseqüències.

M'he posat a la de més a la dreta, Manipula i Guanyaràs (V). Passos interessants al principi, escaquejables per la dreta, un ressaltillo i una rampeta fins la reunió. Roca molt bona fins als darrers metres. Molt ben equipada, com la resta. El Ramon s'animarà a fer-la de primer i se'n surt com si no hagués passat el temps. Però això és després de que, després de despenjar-me de la primera via, jo m'enfili per la del costat, La Matraca (V+) perquè si no no em sento escalfat.

 
A Manipula i Guanyaràs

La segona és una mica més difícil, amb alguns moviments tècnics d'adherència i presa roma. Després, passeig fins la mateixa reunió.

 
A La Matraca.

A continuació em poso a Espiral del Silenci (6a) a l'esquerra de l'anterior. Té la reunió uns metres a l'esquerra de les dues primeres. Aquí hi ha algun moviment on s'ha de tibar més, però m'ha semblat més franca i fàcil de llegir que l'anterior. Molt guapa!

A Espiral del Silenci.

Seguidament toca Exhili Ideològic (6a) que, amb 20 metres ben llargs és força més llarga que les altres de la dreta. Aquí hi tenim un tram curiós al principi, on cal fer alguna contorsió sobre roms. Després un tram de més bon fer, per un díedre d'on es surt per la placa de l'esquerra per atacar el ressalt final, amb alguns passets xulos. Interessant!

A Exhili Ideològic.

Baixant d'aquí em miro el 6b, curt, que hi ha a l'esquerra, però m'ha semblat dur i poc evident. No em convé pas, en plena recuperació, així que em poso a la següent Orco Incendiari (6a+). Ressegueix una fissura en diagonal a l'esquerra i continua per la placa cap a la dreta, esdevenint la via més llarga del sectoret. A la zona de la fissura hi ha passos guapos, amb canto. El pas desplomat cap a la dreta es resol ben bé i toca esforçar-se una mica al mur final. Entremig hi ha una zona una mica trencada que li treu encant, però és una línia ben xula.


En Ramon, a la fissura inicial de Orco Incendiari.

I per acabar la sessió, la de l'esquerra de tot, Conseller de Drames (6a). Placa guapa i franca al principi. Després toca una zona desplomadeta, amb bon canto. I, per acabar un esperó final que m'ha semblat bastant difícil. He estat una bona estona per llegir una forma de fer-lo: per la dreta de les xapes, sobre uns roms que exigeixen una bona dosi de concentració i ganes.


A Conseller de Drames, be exigent i xula!

Amb sis vietes fetes, havent sortit força tard de casa ens donem per satisfets! La recuperació va per bon camí i vaig acumulant metres. I en Ramon... qui sap, igual torna al món de l'escalada durant uns dies :)

1 comentari:

Unknown ha dit...

Ben tornat Pere i bona recuperació !!!!!