dissabte, 20 de novembre del 2021

Berga. Racó Tranquil

Matinal de Racó Tranquil amb l'Ernest. Feia 13 anys que hi vaig fer la primera visita i 6 des de la segona, cosa que vol dir que no recordava gairebé res... Hem començat per la Diedrín (V). Xula amb un passet de decisió al mig.


A l'única via suau del sector.

A continuació ens n'hem anat a la Gerard (6b). No és que jo em senti molt fort, però no hi ha res més assequible aquí! A aquesta via hi havia fallat a la segona visita, així que avui podria ser un bon projecte. Doncs me l'he embutxacada, lluitant-la però. Als volts de la tercera o quarta xapa hi ha un pas curiós, on jo he anat per la dreta per superar un ressaltillo. Aquí m'he quedat bastant pillat, però he pogut anar negociant nyapetes i tal per anar pujant. Després, ve el crux de la via on has d'anar pujant peus, tibar d'una regleta vertical amb l'esquerra i estirar fins pillar una rebava acceptable per la dreta.



Encadenant el projecte del dia: Gerard (6b).

 
Decidim continuar amb un 6b+, el primer de tots, Keops (6b+). Aquí ja veig que les tibades són bastant bloqueres i decideixo fer-la en top-rope. Els passos van sortint, però s'ha d'haver tastat abans! Jo m'he penjat  molts cops...


A Keops.

 
L'Ernest té ganes de tibar i es posa a Mirall del Passat (6c+). El crux de la via està al segon químic, on s'ha de tibar d'una llastreta invertida bastant merdosa fins pillar quelcom bo per l'esquerra. Jo ho provo en top-rope, però no trobo la manera de posar-m'hi bé i acabo fent A0. La resta és ben xula i va sortint molt bé. A la darrera xapa em penjo perquè també hi ha una tibada que no m'ha semblat evident d'entrada. Després, ha sortit. Si aconsegueixo fer el crux algun dia la via és factible (que és el mateix que no dir res, ho sé).



El mestre, a Mirall del Passat.
 
 
I L'Ernest encara li ha fet un tast a la del Tati. Jo no! Hem estat força bé, sobretot l'estona que ha fet un sol radiant. Després, no tant -a l'ombra feia fresqueta!