dissabte, 4 de febrer del 2023

Serrat d'en Muntaner

Avui a l'Ernest li he proposat d'anar a Montserrat. Ell fa temps que no hi ha estat i jo tampoc és que hi hagi anat gaire darrerament. Volia anar a la Piula, però hem pensat que potser estaríem massa frescos a primera hora i hem anat al Serrat d'en Muntaner. Jo hi havia estat no fa gaire amb la Cristina, però hi tinc feina a fer encara.

Hem començat per Cutlas (6a), una placa amb arrencada curiosa, zones finetes i una superació del desplom més senzilla del que podria semblar d'entrada però que obliga a apretar una mica. Llarga, bona i serveix per escalfar.



A Cutlas.

A continuació ens hem posat a Ceba Traïdora (6b). Té les primeres xapes força delicades. Després es va fent. La via fa moltes eses i acaba superant el desplomet que es veu des de baix. Aquest pas es fa prou bé, però entrar a la reunió té un puntet! Surt perfecte!




A Ceba Traïdora.

Després jo tenia ganes de fer la Josep Estruc (6c). Però tot i mirar i remirar el croquis que duia, ens hem posat a Babareza Güeca (6c)! En alguna entrada del blog tenia anotat que comparteixen entrada... però no és així! Sembla que Josep Estruc comença una mica més amunt, a la dreta, anant cap a la Artengo...

Cap problema però, perquè fa molt temps que l'havia feta. L'Ernest s'hi ha posat i l'ha tret a vista. Jo m'hi he posat, m'ha cantat el canto clau que permet entrar a la placa (pedra blanca que s'ha de tibar en lateral i que des de baix no és massa bona), i així al flash ha acabat sortint sense problemes també. Molt guapa!



A Babareza Güeca.

Això sí, un altre dia tocarà fer la Josep Estruc, que entra a la mateixa reunió venint des de la dreta!

Després d'aquesta ens hem posat a Artengo (6c+). S'hi posa l'Ernest i s'ha de penjar a diversos llocs. Veient el panorama, m'hi poso en top-rope i em vaig penjant a cada xapa, però els passos van sortint tots. El segon pegue de l'Ernest hagués estat bo si no hagués fallat en un pas... ha fet una bona volada! Jo he optat per fer el segon pegue en top-rope i ha sortit amb solvència -igual hagués sortit fent-lo de sota.



Acabant el dia a Artengo. Una foto ben xula feta per l'Ernest!

La cosa: Entrar a la placa dura des d'una pedra grogosa lateral invertida de dreta. Esquerra a una regleta diagonal, moure peus i rebotar mà dreta primer a un bolo i després a un altre. Esquerra a una bústia horitzontal estreta bona. Xapar. Dreta a bidit. Esquerra a bolo ample horitzontal. Creuar dreta per sota fins pedra-regleta diagonal. Obrir peus i mà esquerra a bolo gris dolent. Pujar peus i esquerra a bidit molt bo. Xapar aquí o després: Dreta a forat bo. Xapar. Pujar peus i esquerra a bidit. Dreta a forat bo. Ajuntar esquerra al mateix forat. Xapar. Remada a bustieta de dretes. Creuar esquerra a bolos bons i dreta al costat. A partir d'aquí toca sortir. Hi ha una pedra gris que ajuda i algun foradet. Entrada a la reunió en roca coberta de liquen. Hi veig possibilitats!

El matí ha donat per fer 5 pegues a cadascun, no està malament perquè cada via és un viot!