diumenge, 11 de setembre del 2022

Can Placa

Feia temps que no anava per Can Placa i avui li he proposat al Manel d'anar-hi.

Hem començat per les vies senzilles que no havia fet. Primer, El Picapedrer (V+). M'hi poso i veig que s'ha de treballar una mica! El canto que sembla que hi ha d'haver, hi és però no allà on t'esperes... Quan saps on has d'anar les coses són molt més senzilles! Després d'unes primeres xapes on t'has d'esforçar, hi ha un passet fi en terreny arrampat i després toca anar cap a l'esquerra, anar fent. I encarar un pas estrany per acabar d'entrar a la reunió. Bona via!


A El Picapedrer.

La veïna de l'esquerra és El Tallaboixos (V+). Tot i ser el mateix grau a la guia, la diferència és enorme. Aquí tot és qüestió d'anar fent.

Després d'aquí volíem continuar la progressió, fent The Eternal (6a), més a la dreta. Quan veiem la via dubtem si això podria ser 6a, però m'hi poso decidit des de sota. Aviat m'adono de que hi ha tomàquet del bo. De fet, començo a penjar-me a la tercera xapa perquè no veig la forma de moure'm. No hi ha gran cosa i, per més que m'ho miro i remiro, no ho veig. Al final, aconsegueixo fer un moviment que em permet xapar la següent i penjar-m'hi. Sortir d'aquí torna a ser una incògnita i m'ho he de mirar moltíssim. Al final, crec que A0 fins pillar la següent. A partir d'aquí, ja es pot fer, amb un primer tram encara molt més dur que el que hauria de ser pel grau proposat.


Intentant fer un 6a...

Després li faig un altre pegue en top-rope. No aconsegueixo ni encadenar així, cosa que a mi només em passa a partir de 6c/7a. I els moviments, tope aleatoris, amb les mans a coses ínfimes i els peus ídem. És evident que, o bé s'ha trencat un canto boníssim o la cosa està desfasadíssima.

Per fer alguna cosa digne, ens n'anem cap a l'esquerra, on hi ha un 6b que em queda pendent, la Ramonatxo (6b). M'hi poso, i la trec a vista. El Manel també s'hi posa des de sota i també l'encadena. Al final, marxem amb bon gust de boca, perquè el 6a ens ha deixat descol·locats!


Acabem la sessió a Ramonatxo.

Feia temps que no tastava la finura d'aquí... Haurem de tornar-hi.