diumenge, 25 de setembre del 2022

Boira a Santaïna

Avui hem cercat alguna banda que pogués estar escalable després de les pluges d'ahir... i hem anat a parar al Balcó de Santaïna. Aquí hi he estat alguna vegada i realment no m'agrada gaire, bàsicament perquè no hi tinc gran cosa a fer -o m'ho sembla. M'he barallat sense èxit amb diverses vies i això no deixa gaire bon gust de boca.

Avui hem començat amb Amanece Que No Es Poco (6a+). Una via amb una entrada molt exigent, que avui està lleugerament molla. Això fa que jo me la plantegi en top-rope -a banda de que ja la tinc encadenada.



Escalfant a l'únic lloc mitjanament sec.

A continuació fem El Boig de Casserres (6b). Aquí opto per la mateixa tàctica, tot i que no la tinc encadenada (sí que em va sortir en top-rope) però no ho he recordat fins que ho he mirat a la meva llista... Unes quantes tibades de berro al principi i unes altres per superar el sostret. Després, anar fent... Tocarà posar-s'hi de sota algun dia que convidi a escalar.


El Boig de Casserres
.

En Pana, amb qui hem pujat, a banda de l'Ernest s'acomiada aquí i decideix anar a buscar bolets. No li podem retreure, perquè el dia no acaba d'aixecar-se. Altres companys que s'han anat afegint (Tati, Salva, Vadó i Quico) van escalant les seves coses. L'Ernest també es baralla amb vies dures i se'n surt.


Sí, hi ha un escalador a la foto... l'Ernest!

Aconsellat per l'Ernest, jo em poso a Camí Ral (6b+), força a l'esquerra d'on estem ara mateix. La via comença amb unes balmetes desplomades, que es deixen fer prou bé fins i tot a vista. Després de superar un ressaltillo toca encara un diedret cec amb menys canto del que voldria. Aquí hi estic una bona estona, tastant i dubtant fins que em penjo. La vista se n'anava a un bolo bo que hi ha a la dreta, però després jo no trobo forma de tornar a la línia. Al final, apretada i pillo l'altre cinta. D'aquí ja es pot anar fent, amb una altra zona delicada per superar un altre ressaltillo i uns passos fins per entrar a la repisa des d'on s'abasta la R.

No l'he encadenat al primer pegue però sí al següent. Almenys m'emporto alguna cosa tatxada avui! Ens retrobem amb el Pana, que no ha tingut èxit amb els bolets tampoc, em creuo amb un company de feina de Barcelona (ja és casualitat!) i enfilem el camí de tornada.



L'únic que he encadenat avui, Camí Ral (6b+).

Aquí hi tinc deures: la 3 Atxissos (6c) i Cim d'Estela i Poliki Poliki, dos 6b's que se m'havien resistit fa anys...