diumenge, 6 de novembre del 2022

Mercadal Superior

Avui amb en Pana ens n'hem tornat als Mercadals, avui al superior. El company ha començat per Terra Berguedana (6a) pensant que estava en una altra. La via té un passet ben curiós en un muret llis. El que toca és anar a buscar una regleta per la dreta, pujar peus i pillar la llastra lateral. Jo m'he embolicat una mica i he hagut de levitar però també ha sortit. Abans i després, molt xula i d'anar fent.


A Terra Berguedana.

A continuació m'he posat a La de Sempre (6a) aprofitant que el Pere de Rocafort i uns companys hi tenen les cintes. Un suposat 6a on s'ha d'apretar de valent i on la cosa està més sobada del que voldries. Molt contínua i guapa.

Després m'he posat a Generació 92 (6b). Un primer tram maco, on s'ha de saber llegir bé, un flanqueig més que curiós i un tram final vertical amb canto, però que s'ha de llegir. El flanqueig m'ha sortit molt bé! A la part final he hagut d'apretar una mica...


Una foto meva! Sí, també escalo! Aquí a Generació 92.

El company s'ha fet la Apòstols Mítics (6b+) per provar la Marylin. Jo li faig un top-rope al 6b+ i ha sortit, però apretant de valent! El pas més dur, per passar cap a l'esquerra, més o menys a l'indret on hi ha el company a la foto de sota. L'he vist factible, però dura de veritat!


A Apòstols Mítics.

Opto per no intentar la Marylin, que en Pana ha fet saltant, en part perquè l'altre Pere li vol fer un intent, i en part perquè veig que no m'hi aguantaré ni en broma. Així que li faig un tast en top-rope a Fruit de Passió (6b+). Aquí hi ha uns passets durillos a la primera part, una zona un xic més suau al mig i el crux per arribar sota el sostre: Esquerra a una regleta, peu dret a un foradet que costa de veure, dreta a una nyapeta rugosa lateral. Pujar sobre el peu dret i rebotar dreta a una rugositat més bona. A partir d'aquí toca tibar fort, però hi ha canto. Després de la xapa de sobre el sostre, cal flanquejar descaradament a dreta, primer per regletes pse i després un bon canto! També la veig factible per un altre dia.


Acabem amb Fruit de Passió.

El soci no té ganes de més i jo tampoc, així que ens n'anem avall. A la zona hi hem tingut overbooking! Serà que el primer dia de fresca tothom ha anat a buscar solei... Nois, noies, que només és el principi del fred!!!