dissabte, 15 d’abril del 2023

Cova de l'Arcada

Feia dècades que no havia estat a la Cova de l'Arcada fent esportiva. Al blog hi tinc una entrada d'un dia que vaig fer Artifo en solitari. Però la darrera i única visita és de va una vintena d'anys, quan sortia amb en Toni S. i d'això fa tot aquest temps!

Fa uns dies havia parlat al Pana d'aquesta zona que ell no coneixia. Ahir va proposar d'anar-hi i avui ens hi hem acostat amb l'Ernest. Som conscients de que l'aproximació és més llarga, així que haurem d'estirar el dia pel davant i pel darrera...

Aparquem al Bruc i comencem la caminada. En 20 minuts arribem a l'antic aparcament i en 45 minuts som a peu de via. Hem optat per posar-nos a la Debutants (6a). Per sort aquí hi ha els noms a peu de via i veiem que el començament és comú amb Brut Natura (6b+) però després se'n va a la dreta. S'hi posa el nostre líder, l'Ernest i va fent, tot i que més lent del que és normal en ell... A continuació m'hi poso jo. Fa fred (!!) i tinc els dits sense tacte, me'ls he d'escalfar de tant en tant... La via m'ha agradat molt, s'ha de treballar bastant, però. També té algun alejillo. Jo ni m'hi he fixat mentre pujava però el Pana ens ho ha fet notar.



Escalfant a Debutants, que és el que som!

Després ens n'anem cap a l'esquerra a continuar la progressió. Però al peu de la Namasté i companyia acabem sent 10 escaladors (per 5 vies)!! Jo que pensava que aquesta zona havia quedat en l'oblit des que s'ha de caminar força... Doncs resulta que hi ha més fanàtics com nosaltres! Per sort, hem anat fent el que volíem. Però ha estat una sorpresa veure-hi tanta penya aquí.

Hem començat per Aresta Brucs (6b). No és una aresta fins a la part final, que segueix un esperonet. En canvi, és una placa compacta i bona de baix a dalt. Uns passos tensos a la part de baix i més possibilitats de moure's cap a dalt. Toca mirar-s'ho bé. Hi ha canto i forats i també peus suficients. Cal saber-los veure però, sobretot els forats de peu! Tant l'Ernest com jo l'hem gaudida, en Pana no s'acaba de trobar a gust per aquí diu.




A Aresta Brucs. Una molt bona via!

Seguim amb Pas a Pas (6b). Aquí els primers metres són durs. I després hi ha un parell de trams on s'ha de treballar la finura. A mi m'ha semblat bastant més difícil que l'anterior. En Pana encara recorda com ha hagut de levitar en una secció que ha fet diferent a com ho he fet jo. Com la via anterior, com més amunt, més es deixa fer. Però sense baixar la guàrdia!



Lluitant cada metre de Pas a Pas.

S'acaben buidant les vies i ens podem posar a Namasté (6b+). La graduació sembla que balla, hi ha llocs que li posen 6c però no sembla que ho sigui. A mi m'ha semblat que li escau 6b+. El primer tram és més amable que les altres que hem fet. Després ve un ressalt amb una panxeta primer i un tram més vertical a continuació. Aquí s'ha de fer alguna tibada! Des d'una franja vermellosa, remada amb dreta fins a una regleta, pujar peus i decidir: jo he anat amb esquerra a un bon forat tot i que amb dreta hagués quedat més bé. Però no les tenia totes de si podria fer-ho! Aquí et pots col·locar bé i fer bé els següents metres. Per sortir de l'altre mini-panxeta o mini-franja he buscat un xic per la dreta, que hi ha magnesi ;) Els peus es van posant bé i només s'ha d'anar aguantant fins a la reunió. A l'Ernest li ha costat l'entrada a la R. Jo hi he entrat des de la dreta i no m'ha costat especialment. En Pana ha optat per no fer-la que s'està fent una mica tard.




A Namasté. L'Ernest, a dalt, als primers metres. Jo, a baix, al crux.

A mi m'ha encantat escalar aquí i m'han quedat moltes ganes de tornar-hi. Fins que ha entrat el sol, a la darrera via, hem estat justos de temperatura. De fet, quan he començat la segona jo estava tremolant, tot i el plumes. El ventet ha fet de les seves. D'aquí uns dies, quan la temperatura pugi uns graus, s'hi estarà de conya. I tocarà atacar projectes més ambiciosos també...

Enganxo aquí la ressenya del blog d'en Fernando, que està molt bé. Excepte la #21, que no hem sabut localitzar. Potser és una errada (?)