dissabte, 22 d’abril del 2023

Tatxant a l'Esquellot

Avui la meteo estava dubtosa i hem decidit (l'Ernest, el Josep i jo mateix) anar cap a l'Esquellot, que jo hi tinc feina pendent.

Comencem escalfant a L'Esquellot (6a), una via llarga, on calen un munt de cintes! Tenim dubtes de si arribarem amb la meva corda, un 70, però hem confirmat que sí, justet però! Després vindrà una altra cordada amb un 80 i no els sobrava gaire més... això ens ha creat algun dubte! En tot cas, hi ha recursos fàcils per acabar d'arribar a terra, si cal.



Escalfant a L'Esquellot.

Després hem fet Educa'm Berguedà (6b). L'havia fet fa un parell d'anys i recordava que hi havia un pas dur. Avui m'ha sortit molt bé, però sí, amb una apretada forta a l'indret de la darrera foto:





Seguim escalfant a Educa'm Berguedà.

I després, cap al projecte del dia Buenos Aires (6c+). Baixant del 6b hem posat cintes i l'Ernest li fa un pegue i se la treu a la primera. Jo li faig un top-rope per recordar els moviments perquè hi ha diversos llocs on s'ha de ser eficient. En Pana fa el mateix.



Al tram dur del projecte del dia.

L'Ernest em cedeix el torn i li faig un pegue des de baix i encadeno! Hi ha dos murets a la part de baix que jo faig diferent que els companys. I a la part de dalt, la dura, ho resolem igual. Al principi del mur, uns passets per pillar una llastreta bona que permet tibar-li fort fins a bons cantos. Després, uns passets de finura cap a l'esquerra, agafant una "conxa" amb la dreta i pujant peus a una bona presa i col·locar-se molt bé. Hi ha una crosta per l'esquerra que permet xapar. Després, lateral-invertida de dreta i pujar molt peus fins una bona lateral d'esquerra, pujar peus i bona lateral de dretes. I la remada final fins la reunió, on vaig fallar la darrera vegada.

És molt més dura que Dan Petri, també 6c+, al seu costat.

I la matinal ha quedat tancada aquí... Avui he tatxat, cosa que no vaig fer dijous ;)