diumenge, 14 de gener del 2024

Més conglomerat berguedà

Avui hem tornat al Balcó de Santaïna amb l'Ernest el Pana i el Ramon. Amb en Ramon ens hem quedat a les vies del principi, per escalfar amb alguna cosa que no sigui la cosa de sempre. El Pana i l'Ernest escalfen a Travesuras (6c), que diuen que només hi ha un pas difícil... Un altre dia ho anirem a veure!


Les vistes d'avui. Nuvolets emprenyadors al principi...

Nosaltres ens hem posat a l'Esperó de Cal Jepet (V+). Per sort és una via amb força assegurances... perquè calen! S'hi ha de treballar bastant, bastant per ser un vulgar quintu.


Lluitant al quintu.

Aprofitem el top-rope i ens posem a Pepi Yes (6a+), que no tinc ganes d'embutifarrar-me (més) d'entrada. Entrada molt bloquera que resolem com podem. La resta, aguantar-li, apretant de debò. Molt exigent també!


Crucifixió a Pepi Yes.

A partir d'aquí, vaig a muntar la Jabba el Hut (7a) a veure si avui és el dia. L'encadene en top-rope de l'altre dia m'ha aportat motivació, però amb motivació només no n'hi ha prou, com comprovaré després! La munto anar fent, penjant-me sovint i recordant els passos: els tinc més que controlats!

Avui també faig un bon repòs abans del pegue bo, confiant que aquesta fos la clau de l'èxit del dia passat. Però les sensacions avui no són tan bones des del primer moment. El primer tram, fins al díedre, va prou bé. La placa següent, també, però arribo a la repisa esbufegant... I és que realment fins aquí ja hi ha algunes tibades exigents! Faig el pas difícil fins al bidit amb molt control. Però ara toca xapar! Estic amb la dreta tibant d'un bidit en lateral cap a l'esquerra i la xapa està a la dreta del bidit, toca xapar creuat. Passo la corda, però queda curta, estiro més i no aconsegueixo obrir el gatell del mosquetó, hi torno i al final xapo... però m'he fos molt. Ara toca agafar una pedra d'esquerra i anar a buscar un bidit d'esquerra. Pujo peus per fer el dinàmic fins la pedra gris bona de dreta i em deixo anar avall. No tinc més forces! Acabo el pegue reposant a cada xapa i aquí s'acaba la feina del dia!



El 7a que se'm resisteix. A baix el Ramon a la mateixa via.

Mentrestant l'Ernest ha estat treballant de valent a Nuries (7b) i el Pana li ha anat al darrera. Ha passat de ser "infernal" a ser, simplement, dura. Estan forts, aquesta colla!


L'Ernest es baralla cara a cara amb el 7b.

El Ramon ha fet algun tast al meu projecte i avui no li ha sortit tan bé com la darrera vegada. Ell té excusa vàlida, però: ahir va pencar de valent! La meva única excusa és que estic massa xai per la via!