diumenge, 7 de gener del 2024

Post-Festes al Balcó de Santaïna

No he escalat des d'abans de festes! Activitats, meteo, coses a fer, les lumbars que no estaven fines... un munt de coses s'han posat entremig, a banda de les celebracions de rigor. Total, que avui havia de treure'm el cuquet sí o sí. Quedem amb l'Ernest, s'afegeix el Pere D. i ens trobem, també amb el Pana, a PuigReig i enfilem camí al Balcó de Santaïna. 

L'Ernest ha estudiat bé les previsions i es coneix bé el terreny. Ha gairebé assegurat que estaríem bé... i hem estat de conya! Gairebé ni gota de vent al "meu" racó i molt poquet a la part dreta de la paret, on s'han estat barallant els grans.


L'Ernest, escalfant al Boig de Casserres.

Comencem amb l'esperó Qwertypoiuy (V+), com ja és més que tradició. Serveix per començar a estirar-se una mica, tot i que no es tiba massa.


Nosaltres ens treiem la son a l'esperó típic.

Després, el Pere, amb qui escalo avui, s'ha posat a Amanece que no es Poco (6a+). Agonitza a l'entrada, com tothom. Jo la faig en top-rope, perquè només vull escalfar. Malauradament, a l'entrada faig algun moviment que no li ha agradat a les meves lumbars i me n'he ressentit de seguida. Tot i això, vaig fent i l'encadeno. Baixant no tinc clar si podré continuar. Però per sort, ha anat marxant el dolor.


El Pere D. a Amanece que no es poco.

Ens n'anem al meu projecte, Jabba el Hut (7a), que el Pere tampoc no l'ha fet. Dubta de si fer-li un intent al flash a mort, posant cintes, o anar-se penjant per estudiar la jugada. Jo em sé molt bé els passos i els hi vaig cantant. I ell, que està molt fort, els va fent! Fins i tot a la zona dura, on ell ha de pillar la primera bústia venint de la dreta, troba l'entrada adequada per la seva alçada. Després apreta a mort a la següent xapa i s'ho treu. Fa un bon repòs abans d'atacar el mur final, també amb èxit. Un 7a al flash!

Jo li faig un pegue en top-rope i em penjo en un parell de punts per no petar-me massa. Deixo un allargo a la darrera cinta per si m'animo a provar-ho des de sota... cosa que finalment no faré.

Anem a veure l'Ernest i el Pana, als que s'ha afegit el Victor que ha vingut amb les nenes. Estan lluitant la Barjaula (7a+). Al final del dia, l'Ernest se l'apuntarà amb èxit. El Víctor ho va fer fa poc... estan forts aquesta colla!




L'Ernest, a Barjaula. Se l'ha emportat, al final!

Mentrestant, el Pere ha fet El Boig de Casserres (6b) amb la solvència que s'esperaria d'ell.

Quan és el meu torn, em torno a posar a Jabba el Hut (7a) en top-rope. I aquesta vegada l'encadeno! He controlat bé els peus al mur del crux i he reposat bé abans del mur final. Aquí ja tinc clara la seqüència final: esquerra al bidit (Victor suggereix pinçar el polze, a més, cosa que jo no he vist), xapar, dreta al costat. Pujar peus, mà dreta a una pedreta punxeguda i trencada de color gris, esquerra a un bolo, dreta a bústia vertical en lateral, peus amunt i bolo d'esquerra, pujar més peus i rebotar esquerra al bolo de color groc rovellat des d'on s'entra a la reunió còmodament. La gràcia està en atacar aquesta part amb forces -avui en tenia!






Una bona seqüència del meu encadene en top-rope, a càrrec de l'Ernest.

Estic gairebé segur que si m'hi hagués posat des de sota, també l'hagués encadenat. Crec que hi ha fet molt que he descansat un munt entre els dos pegues: he assegurat al Victor a la primera via de la dreta, he vist l'Ernest fent un pegue i he vist el pegue del Pere al 6b. No he cronometrat, però això és el doble del descans típic... Anotat queda! En tot cas, un bon regal de reis, després de dues setmanes d'inactivitat! Ara queda fer-la des de sota algun dia!