dijous, 25 de juny del 2009

Prohibitivo


Aquesta tarda hem anat amb en Tati al Prohibitivo. La tarda pintava bastant inestable i, tot i que al final ens ha tret la pluja, l'hem encertada!

No he tret la càmera de la motxilla i, a sobre, tinc dubtes sobre els noms de les vies que hem acabat fent. Diria que he començat per l'Esperó de la Martina (6a+). Entrada sobre la roca típica de la cara nord montserratina, en roca estranya, per anar a buscar un esperonet poc vertical, però de finura: cal buscar!

Després m'he ficat a un esperonet que en Tati m'ha comentat que era 6b i que no aconsegueixo situar amb aquesta descripció. Aquí he suat tinta de valent, i m'he hagut de penjar a diverses xapes. A la placa de l'esquerra d'aquesta via n'hi puja una altra, de més difícil. A la meva hi he trobat alguns passos estranys, estranys. Un xapatge d'uns roms molt durillo i bastants passos colladets de peus... A veure si un altre dia... En tot cas, l'he trobat molt més difícil que l'Esperó de la Martina.

Després m'he posat a l'Obsessió del Sioux (6a+). Aquesta és més tranquileta, tot i que té alguns passos ben curiosos a mitja fissura i una entrada a la reunió peculiar.

A continuació suposo que m'he barallat amb la Riss (6b+). Anant a vista he arribat bé fins la primera xapa del desplomet. A partir d'aquí m'he anat penjant perquè alguns passos no són pas evidents. La següent es xapa des d'una bona bústia d'esquerres. A partir d'aquí s'ha d'anar combinant la fissura amb la roca curiosa de la placa. Ben estranys són també els passos de la darrera xapa fins la reunió... Al final de la sessió li he fet un segon intent en top-rope, que no ha estat pas gaire més afortunat. Està clar que tibo gairebé igual a vista!

En Tati n'ha anat fent alguna de les que he tastat i ha fet minvar la seva llista de deures pendents. Al final, s'ha estat barallant amb X fins que ens han fet fora les primeres gotes...

El sector m'ha semblat molt guapo. Pel que fa als graus de les vies, excepte l'Esperó de la Martina, m'han semblat un xic collats. Igual és que he oblidat la (poca) tècnica montserratina...

1 comentari:

Txomo ha dit...

me parece que la vía del espolón que no sitúas es Pirena, 6b.

Saludos