dijous, 17 de maig del 2018

Bauma de Can Solà


Avui l'Ernest tenia ganes de conèixer la Bauma de Can Solà. Jo simplement tenia ganes de sortir i m'ha estat la mar de bé. El lloc permet una retirada ràpida si el temps es complica... i darrerament el temps ens està fent força la guitza, per dir-ho molt finament.

Per escalfar, ens hem posat a Oriol (6a) i després a l'Esperó de la Martina (6a+), que jo havia fet diverses vegades.

 Escalfant a Oriol.

Després ens n'hem anat a la #8 (6b) de la ressenya que adjunto més avall, que havia fet amb la Cristina i  companyia. Avui l'he fet posant cintes i també ha sortit sense massa complicacions. L'Ernest s'acosta fins la reunió de la #9 (7a) i deixem un cap de la corda per fer-li un top-rope. 


 Al 6b nou (#8).

Aprofitem l'altre cap de la corda per fer la #12. A la ressenya del bar Anna estava de 6b+/6c i a la ressenya del BlocEmpotrat de 6c. L'altre vegada li vaig fer un parell d'intents en top-rope i em vaig haver de penjar en tots dos. Avui he deixat que l'Ernest la muntés i l'he vist tan sobrat que he decidit posar-m'hi per sota, perquè està prou ben assegurada. El començament són uns passos ben desplomats, on cal tibar de bones gandes. Després hi ha un bon repòs i anem fent ressaltillos amb alguna tibada. El pas més complicat és on les xapes estan juntes i avui ha sortit! Baixo més que content! En tot cas, és un 6c suau.

 Engalomant, avui sí, la #12 (6b+/6c).

Després d'aquesta encara ens posem a la #10, el Díedre de l'Aran (6c). Aquí també hi van estar batallant els companys l'altra vegada. Jo no m'hi vaig posar perquè ja estava prou baldat amb l'intent a la #12. Avui l'Ernest s'hi ha posat i ha tret el pas d'entrada esbufegant força. Jo decideixo posar-m'hi també des de sota i aconsegueixo fer l'entrada. Després d'aquí ja només queda anar fent fins la R! Embutxacada també! Realment només és el pas bloquero de l'entrada, com ja diu la guia.

  A la zona suau del Díedre de l'Aran.

A continuació l'Ernest li ha fet un tast en top-rope al 7a (#9) i ha anat traient els passos. Després s'hi ha posat des de sota i ha fallat a la franja compacta de dalt, quan després ja sembla que només calgui aguantar una mica. Llàstima! Jo també li he fet un intent però m'ha costat Déu i ajut arribar a la segona xapa i me n'he anat avall.

  Em costava aguantar-me... potser és perquè desploma? Espero que sigui això!

  L'Ernest aguantant prou bé al seu intent.

Per acabar, l'Ernest encara tenia ganes de gresca i s'ha posat al Díedre Brulé (6b+) a l'extrem dret del sectoret. Jo estava més que baldat i he fet un top-rope fins que me n'he cansat. Se m'obria tot!

  Acabant la feina en top-rope... i gràcies!

Ha estat una tarda molt ben aprofitada. El temps ens ha deixat escalar, sense sol i sense pluja, la combinació perfecte! I marxo ben content, acabant els deures que havien quedat pendents l'altra visita. De cara al futur, però, la cosa es complica aquí. Queda poqueta cosa assequible... Adjunto la ressenya del BlocEmpotrat, on m'he pres la llibertat d'afegir-hi els noms de les vies:






1 comentari:

Jaumegrimp ha dit...

Ei, felicitats! dos 6c encadenats mol be Pere.