dissabte, 4 de maig del 2019

Casanova


Avui hem tornat a Casanova amb l'Ernest, després de veure que la boira estava enganxada a sobre de Berga. En canvi, aquí hem estat ben assolellats... fins que la boira ha acabat pujant gairebé a l'hora de plegar.

A diferència de l'altre dia, avui ens hem quedat al sector esquerre. Aquí hem començat amb la Poca Conya (6a). En primer lloc toca enfilar-se sobre un bloc enorme desenganxat de la roca i mig penjat. D'aquí entrem a la paret pròpiament dita, amb uns primers moviments ben curiosos fins agafar alguna llastra ben bona, just a l'inici de la fissura que anirem seguint tota l'estona. Trobem alguns passos curiosos, però es va fent, vigilant i apretant! A la part de dalt hi torna a haver algun pas més curiós, dels que obliga a fer una bona pujada de peus... Bona!

Encetant el dia a Poca Conya.

Baixant he posat cintes a En Carlos es fa l'Orni (6b+) i m'ho he mirat una mica. Després del pegue de l'Ernest li he fet un top-rope per intentar veure els passos. Als volts de la tercera xapa ho veig complicat. Al cap d'una estona veig una forma de fer-ho i em miro el que ve. Aquí també van sortint els passets, només és qüestió de tibar fort perquè hi ha canto fins la darrera xapa. Sortir-ne també m'ha costat una mica, finalment he optat per la solució d'agafar una frangeta vertical amb la dreta i fer un moviment mà-peu amb l'esquerra, una bona contorsió passant el pes tant a la dreta com puc.

 Encetant el dia a Poca Conya.


Després del pegue de l'Ernest a Aitortillafria (6a+), li he fet un segon pegue en top-rope que ha sortit net, així que després que l'Ernest fes un intent en top a l'Abuelo va Ciego (7a+) jo m'hi he posat des de sota i l'he encadenat! Finalment encadeno alguna cosa digne a Casanova -l'altre dia només em vaig embutxacar un V+, jajaja! Això sí: han calgut tres intents, al més pur estil tatxaire!

A l'Abuelo va Ciego.


L'Ernest fa un segon intent a l'Abuelo, aquest ja molt millor que l'anterior. Quan baixa jo aprofito el top de Aitortillafria (6a+) i la faig. L'Ernest opina que tira cap a 6b i a mi també m'ho ha semblat. Hi va havent canto, però és ben vertical i s'han de fer bastants moviments. Per sort es pot reposar en alguna banda. A mi m'ha costat llegir-la a vista. Segur que amb els moviments matisats seria factible sense petar-se massa, però hi ha tela, amb algun pas fi gens senzill quan la cosa sembla que ja s'hagi d'acabar. Guapa via!


Poc a poc la boira anava pujant...

... i ens ha tapat el cel. Aquí estic a Aitortillafria.

Poc a poc ha anat pujant la boira i al final hem quedat dins la humitat. Per sort, quan hem arribat feia un sol esplèndid i quan ha marxat ja teníem la feina gairebé feta. Per cert, avui hem fet l'aproximació per l'altra banda: Des del cotxe, pugem un tros encimentat i estem atents a unes fites que baixen pel vessant dret amb molt fort pendent. Després es van trobant més fites i s'arriba directament al cantó esquerre, amb força comoditat gràcies als treballs de jardineria que ha anat fent l'Ernest!