dimecres, 1 de maig del 2019

Caminada circular per Queralt

Avui hem fet una caminada amb la Rosa. Feia temps que m'havien parlat d'aquesta ruta i avui finalment l'he fet. L'he penjat al Wikiloc perquè no l'oblidi :)

El recorregut ens portarà ben amunt, per sobre de Queralt.

Hem aparcat al costat de la carretera a la urbanització Fumanya de Berga i aquí hem agafat el camí que puja a Queralt. Hem anat a la dreta cap a Sant Pere de Madrona, visible des del cotxe. Des d'aquesta ermita cal tornar enrere fins al collet i agafar el trencall que puja amunt, cap a Queralt. Aviat comencem a sentir soroll de gent, portes de cotxe que s'obren i tanquen, senyal inequívoc que som a prop de l'aparcament.

Fem un mos al santuari i tirem cap al mirador de Garreta. A una placa arrampada hi ha overbooking de quitxalla enfilant-se, alguns plorant i amb els pares animant-los... Passem el mirador i arribem a un coll on hi ha una ermiteta (Sant Joan). Aquí hem anat pel camí que puja per l'esquerra, en direcció al cap de Tartaneda. El camí va pujant lleugerament, per sota dels cingles. En un moment donat, fa algunes ziga-zagues per guanyar altura amb una certa alegria i després continua pujant. Passem un parell de miradors esplèndids, amb alguna pujada i baixada entremig.

Un pi recargolat...

Queralt al fons.

Un bon balcó al sud.

Anant seguint el corriol arribem al coll de la Mel on hi ha un trencall a la dreta que no agafem. Anem seguint més o menys la carena, sempre amb un caminet ben marcat, fins arribar al coll de Portet, on surt una pista ampla que baixa al sud. A la banda sud del coll hi ha una casa, can Portet. En els darrers centenars de metres trobem molts arbres tallats i branques pel camí que fan que s'hagi d'estar atent. Mentre seguim la pista de baixada, quan passem per la vertical de la casa s'intueix un corriol que estalvia una marrada de la pista. Després anem seguin la pista avall fins trobar un trencall a mà esquerra que enceta un corriol en forta baixada. Aquí hem trobat uns quants excursionistes que feien el mateix recorregut.

El corriol es transforma en pista i anem mirant el track per abandonar la pista quan aquesta gira a la dreta. Per un corriolet arribem a una petita vall on corre l'aigua que ve de la Font Calenta. Ens hi acostem i comprovem que sí: l'aigua surt una mica més calenta del que s'esperaria en una font.

La Font Calenta.

Després toca anar seguint el rec avall, passant per entorns que ja he visitat alguna vegada: el Roc Negre. Ara només queda anar seguint el corriol, que segueix ben marcat, passant per sota de la zona de Garreta, de la Vinya... fins arribar al punt de partida. Segons el GPS hem estat movent-nos 2h 40m i la volta total ha estat de tres hores i mitja, amb les parades de rigor per fer alguna foto i menjar alguna cosa. El desnivell acumulat ha estat de 830 metres, que no està malament! He de dir que a les darreres pujades ja començàvem a desitjar arribar a coll de Portet. Una bona matinal, però. Recomanable!