dijous, 9 de maig del 2019

Més Casanova


Avui hem fet una sortida de tarda amb l'Ernest i el Josep i hem tornat al berguedà, a Casanova. Hem començat pel sector esquerre i jo he fet Molta Canya (6a+) que l'altre dia estava xopa. Hi ha uns quants passets interessants, precisament a l'indret on no sembla que sigui possible pujar sense haver de levitar, però van sortint coses suficients. L'encadeno per escalfar i ja m'he donat per satisfet, perquè no m'ha semblat pas senzilla!

Després ens n'hem anat al sector dret. Aquí l'Ernest m'ha posat les cintes Lactarius Deliciosus (6b) i m'ha sortit a vista! L'inici és compartit amb la del costat, a la que li havia fet un tast en una visita anterior. Després es separa cap a l'esquerra, per terreny vertical però amb bon canto. Al ressalt on s'intueix que hi haurà dificultats és on hi ha el crux de la via. Hi ha un tridit molt bo que avui estava xop per la pluja de feia molt poquet. Des d'aquí hi ha uns passets fins, i aviat et trobes en terreny que permet reposar. L'entrada a la reunió cal mirar-la, però no té dificultats especials.

A Lactarius Deliciosus.

Després m'he posat a la de la seva dreta i amb la que comparteix reunió, la Llenega-me-la (6b+). Baixant de Lactarius hi poso les cintes i estudio els passos. Després li he fet un intent i l'he encadenada (l'altre dia ja m'havia sortit en top-rope). Sabent on s'ha d'anar el crux surt sense massa dificultats: un passet llarg des d'una franja roma a unes gotes d'aigua que, en pinça, s'agafen prou bé amb la dreta. Pujar peus i pillar unes gotes d'aigua que no es veuen des de sota. Sabent on són, la cosa és relativament senzilla. A vista seria un altre preu...



A Llenega-me-la.

A continuació l'Ernest havia deixat preparada la Campana de Gauss (6b+) i m'hi he posat en top-rope i ha sortit. L'inici és tens i a la zona central hi ha un tram de diedret molt fi que m'ha costat força. La resta, anar fent, però sense regalar res. Diria que és més mantinguda que la Llenega-me-la

L'Ernest a la Campana de Gauss.

Baixant de la Campana de Gauss he provat també els passos clau de Noctrópolis (6c+) en top-rope. Després d'alguns intents han anat sortint tots... encadenar-la però seria una altra història.

A Noctrópolis.

Mentrestant els companys n'han anat fent alguna altra, com el famós 6b més difícil del berguedà... on caldrà molta motivació perquè m'hi torni a posar:

En Josep tornant al 6b més difícil del berguedà :)

La tarda ha donat bastant de sí i amb aquestes vietes al sac em dono per satisfet! Queda algun projecte per un altre dia, si s'escau...