diumenge, 7 de març del 2021

Sultans of Swing a la Gorra Marinera

Amb en Pep ens n'hem anat a Gorros, a fer la Sultans of Swing. Es tracta d'una obra mestra d'una banda mestra i d'una via excel·lent a la Gorra Marinera, combinació ideal, doncs!

Convenço el company de pujar a peu en comptes d'esperar el primer cremallera i aviat som a peu de via.

Comença el company amb un tram de IV, un xic expo fins la primera xapa que està amunt, molt amunt! Després el terreny es redreça però està ben assegurat per no passar gens de por. Anant de segon, jo opto per entrar per la via de l'esquerra, un xic més difícil, però més xulo (i assegurat).

Des de la R1. Jo he agafat fred, assegurant...

El segon llarg comença per la dreta de la reunió. Hi ha un pas bastant tonto per superar la primera xapa i, de fet, estic una estoneta rumiant la millor forma de fer-lo. Després, és qüestió d'anar fent, en lleugera tendència a l'esquerra.

Al tram vertical de la segona tirada.

El company em cedeix l'altre on, en funció de la ressenya, hi posa un pas de 6a+ o de 6b, trampejable en A0. Es surt flanquejant molt cap a l'esquerra. Poso una cinta llarga a la primera xapa i fàcilment xapo la segona. Miro una mica el panorama i desgrimpo per mirar-m'ho amb comoditat. Després de rumiar-ho una mica, em decideixo a apretar i va sortint canto suficient com per anar fent. Passada l'apretada inicial encara queda un tramet on s'ha de donar la talla, però aviat la cosa es suavitza. Després queda un tram més senzill, amb un ressaltillo, per arribar a la reunió.

 
Acostant-me al ressalt (a dalt) i després de superar les dificultats. Encadenat!

En Pep s'encarrega del darrer llarg. Aquí hi ha un trosset expo fins la primera xapa. Res exageradament difícil, però una caiguda seria problemàtica. Després van sorgint xapes a dojo, alguna diria que és fruit d'una via que s'ajunta des de sota. Des d'unes anelles rapelem fins a la canal sense problemes. Hem anat amb una corda d'esportiva de 80 metres i s'arriba bé des de les anelles.

Al darrer llarg. Molt plaent!

Baixant d'aquí hem rumiat si posar-nos al alguna altra via en plan esportiu, però ens ha fet por que la reunió no estigués preparada per rapelar i hem decidit cloure la matinal aquí. Una via molt guapa i recomanable que jo tenia a la llista des de feia molt de temps!